ראש הממשלה להורים: למדנו מכם שיעור של אמונה

שלושת הנערים החטופים הובאו למנוחות למנוחות בבית העלמין במודיעין. למקום הגיעו ראש הממשלה, הנשיא, הרבנים הראשיים וצמרת המדינה. הרב זינגר ביקש מהנוכחים לקבל עליהם מצוות "ואהבת לרעך כמוך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/14 17:36 ג בתמוז התשעד

ראש הממשלה להורים: למדנו מכם שיעור של אמונה
חיים צח / לעמ, צילום: חיים צח / לעמ

רבבות ליוו את שלושת הנערים החטופים, גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח הי"ד שנחטפו ונרצחו בידי מחבלים.

הרב הראשי, הרב אברהם יוסף, פתח את הטקס ההלוויה עם משניות צידוק הדין ובקשת "והוא רחום יכפר עוון". ומיד לאחר מכן אמרו שלושת האבות של הנערים קדיש בקול חנוק.

הרב דב זינגר, רבם של גיל-עד ונפתלי, סיפר כי הנערים נחטפו "באמצע סדר ערב ביום חמישי, באמצע הבגרויות". בנוסף פנה לאמהות ושיבח אותם על אצילות הנפש שהפגינו "פתחתם את לבכם ואת דלתות ביתכם ,יצאתם באצילות אין סופית והקרנתם לכל עם ישראל מה היא אמונה, מה היא קבלת דין, מה היא בחירה בחיים - יצאתי מכם גאה. אני פונה לשופט כל הארץ ואומר "תראה, כמו במשפט שלמה למי שייכת הארץ הזו? לאם האומרת גם לי גם לה לא תהיה, או לאותם האמהות הנושאות תפילה כל יום?!"

רבבות רצו להיות חלק (צילום: פלאש 90)

בסיום דבריו ביקש הרב זינגר מהנוכחים, לקבל עליהם את מצוות התורה "ואהבת לרעך כמוך", מה שהיה המסר של המשפחות לאורך כל הימים האחרונים - להרבות באחדות ובתפילה.

הרב דוד לאו, הרב הראשי, התייחס בדבריו למשבר האמוני שפקד את הציבור וציין כי יש דברים שאנחנו לא יכולים להבין, יש דברים שאין לנו שום מושג כיצד פועל בהם ריבונו של עולם. "אנחנו רואים את הנערים ואת ההורים ואת עם ישראל באהבה רבה ואכפתיות לשלושה נערים" אמר הרב והוסיף כי "ראינו איזה עם חזק יש לנו, איזה עם אחד יש לנו - אף אחד לא יכול לעולם לפגוע בעם כזה, עם אחד".

בראשית דבריו פנה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להורי הנרצחים. וציין כי הימים מאז החטיפה נחקקו בליבותיהם של אזרחי ישראל שנשבה בקסם חיוכים ובעדינותם של הנערים. מול "רוצחים שבאכזריות אין קצת וללא הנד עף עף הפרו את הצו הקדום של "אל תשלח ידך אל הנער"". עוד הוסיף ראש ממשלה כי "העם בישראל הבין מיד את עומק השורשים ותעצומות הנפש שלכם. למדנו מכם שיעור שלא ישכח של אמונה ושל נחישות של אחדות ושל רגישות".

(צילום: חיים צח / לעמ)

נשיא המדינה, שמעון פרס, ספד לנערים והצהיר כי מאז החטיפה הוא איננו יודע את נפשו מרב דאגה. "התפללנו כל אחד לחוד וכולנו יחד כי יקרה הנס ונראה אותם חוזרים בשלום למשפחתם, לכולנו" אמר פרס. "לצערנו פקד אותנו אסון ואבל כבד ירד על העם כולו".

"אנו עם עתיק יומין מיוחד ועמוק בשורשיו ובתורתו. שלושה בנים חשפו את מעמקו של עמנו והראו את הפסגות שבתולדותיו. עם שמפגין נחישות שאין דומה לה, עם שגם בגלותו לא גלה מדרכו, עם שזכה לאמהות כרחל כבת גלים כאיריס. אמהות יקרות, קולכן איחד עם וחינך דור. גידלתם בנים נפלאים לתפארת ישראל שתלתם בהם מסירות נפש ואהבת הבריאות". פרס גם הוסיף כי הוא בטוח שכוחות הבטחון ימצאו את האחראים לרצח הנורא.

לבקשת המשפחה מסע ההלויה עצמו, וטקס הקבורה עצמו לא יסוקר בכלי התקשורת.

יותר מוקדם הותר לפרסום שיחת הטלפון שערך גיל-עד שער למוקד 100 של המשטרה בעת החטיפה, בה נשמע קולו של הנער המדווח על החטיפה, ויתכן ונשמעים גם קולות הירי שגרמו למותם של הנערים.