ראשי מועצות ביו"ש לשרים: דאגו לתקציב מיגון הרכבים

ראשי המועצות ביו"ש פנו במכתב דחוף לשר האוצר ולשר הביטחון בדרישה לזרז העברת תקציבים למיגון רכבים ביו"ש. מסיקה: "יש לזרז את העברת התקציבים. בכל יום עלול ילד שלא לחזור הביתה בשלום"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/11/14 09:27 ה בכסלו התשעה

ראשי מועצות ביו"ש לשרים: דאגו לתקציב מיגון הרכבים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ראשי המועצות ביו"ש פנו היום (א') במכתב דחוף לשר האוצר יאיר לפיד ולשר הביטחון משה (בוגי) יעלון בנוגע לתקציב מיגון הרכבים לתושבי יו"ש. במכתב מתארים ראשי המועצות את המצב כיום בו הצורך במיגון עולה בעוד התקציב אזל מזמן.

"עם שובו של טרור האבנים לגזרות השונות, הצביעו גורמי הביטחון על הצורך הדחוף במיגון ועלה מספר התושבים המבקשים למגן את רכבם, כך שהסכום שהוקצה ואושר אזל בספטמבר האחרון.

התקציב הנוסף שהוקצה ע"י משרד הביטחון, אזל תוך 24 שעות וזאת בשל רשימת ההמתנה הארוכה למיגון, המצב שנוצר הוא בלתי אפשרי" כדוגמא למצב הבלתי אפשרי מובא במכתב סיפורה של משפחת יתיב מהשומרון שבנה בן השלוש נפצע מיידוי אבנים לפני כשבועיים, וכשביקשה המשפחה למגן את רכבה- נענתה בתשובה שלילית. ראשי המועצות הדגישו כי בכל יום שעובר ללא תוספת זו "נמנע מיגונם של אלפי תושבים ומסכן את חייהם של תינוקות וילדים, גברים ונשים באופן ממשי"

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, מיוזמי המכתב אמר כי: "הפתרון לכתחילה הוא עצירת הטרור, כל עוד זה לא קורה המדינה צריכה לאפשר לאזרחים למגן את עצמם"

ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי, ששותף גם הוא למהלך, ציין כי: "כשמדובר בסיכון חיים אין מקום לעשות חשבונות, כל יום שבו הרכבים אינם ממוגנים מהווה סכנת חיים מיותרת". דוידי פרל ראש מועצת גוש עציון מוסיף, כי יש להפוך את תקציב מיגון הרכבים לשורת תקציב מסודרת. ואומר: "יש להעביר תקציב למימוש כל הבקשות למיגון והפיכת התקציב לתקציב שנתי מסודר כמקובל, עם אחוזי גידול קבועים בהתאם לצמיחת האוכלוסייה".

גרשון מסיקה ראש המועצה האזורית שומרון הוסיף כי הוא: "מברך על כך ששר האוצר וסגנו הכירו בצורך במיגון רכבים בוועדת המשנה לענייני יו"ש של וועדת חוץ ובטחון בראשותו של ח"כ מוטי יוגב, ועל כך ששר הבטחון מצדו התחייב לקדם את הנושא באותה וועדה, אולם לא די בכך, יש לזרז את המיגון והעברת הכספים שכן זריקות האבנים היא דבר יום ביומו שדורש טיפול מידי" כדבריו: "בכל יום שעובר ילד נוסף עלול שלא לחזור הביתה בשלום, והדבר בידינו ובידי הממשלה".

על המכתב חתומים גם ראש מועצת אפרת - עודד רביבי, ראש מועצת בית אל- שי אלון, ראש מועצת קרית ארבע - מלאכי לוינגר וראש מועצת קרני שומרון - יגאל להב.