קרע בבית היהודי? השטח זועם: "חוקה של איש אחד מרסקת מפלגות"

גם ימים אחר פרסום חוקת הבית היהודי, פעילי שטח רבים ממשיכים לזעום על המהלך של בנט, ומתארגנים לסכלו. "מנהיג חזק לא מקיף עצמו בחומות של סעיפים". הבית היהודי: "הציבור מאס בפילוגים״

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/06/14 15:48 ב בתמוז התשעד

קרע בבית היהודי? השטח זועם: "חוקה של איש אחד מרסקת מפלגות"
ChameleonsEye / Shutterstock.com, צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com

החוקה החדשה שמציע יו"ר המפלגה נפתלי בנט מתסיסה את חברי מרכז המפלגה. פעילי שטח רבים מביעים הבוקר (ב') תרעומת קשה על המהלך של בנט ומתארגנים לסכל את המהלך. חבר מרכז בכיר מהשפלה שמסר כי הוא חושש להתבטא בשמו: "בנט מפחד מהשטח ושואף לרשימה של עשרה יסמנים". עו"ד מוטי חזיזה, משנה לראש מועצת מבשרת ציון ויו"ר הסניף המקומי: "מנהיג חזק לא מפחד מהשטח ולא מקיף את עצמו בחומות של סעיפים. מה דחוף כל כך לבנט להעביר את החוקה החדשה במחטף החטופים רגע לפני כניסת השבת".

כפי שנראה כעת, לא ברור שיו"ר הבית היהודי יצליח להעביר את החוקה החדשה. בכירים במפלגה ומאות מאנשי השטח מביעים זעם על בנט ומביעים חשש כבד לגורל המפלגה "אנחנו לא יש עתיד, שינוי וקדימה - אנחנו הבית היהודי, מפלגה דמוקרטית המחוברת לשטח ולציבור", אמר איציק עבאדי חבר מרכז מסניף חיפה שהבהיר כי "לא ניתן לגחמות הפוליטיות הפרטיות של בנט לרסק לנו מפלגה עם מסורת של למעלה ממאה שנה".

ניסים אביסידריס, חבר מרכז מקריית גת: "בנט מבצע מחטף שעלול להוביל לפירוק הבית היהודי, הוא מגיש חוקה בצלמו ודמותו שנועדה לבסס לעצמו שלטון יחיד. היסטורית, הוכח שחוקות יחיד מרסקות מפלגות. ראו מקרה קדימה של שרון ושינוי של טומי לפיד, אפילו ליברמן הגדול הבין שעליו לחבור לנתניהו, כי חוקות של איש אחד מרסקות מפלגות. לא ניתן לבנט לרסק את הבית היהודי"

חבר מרכז בכיר מאוד מהשפלה, אשר אמר כי הוא חושש למסור את שמו, מסר כי "בנט מפחד מהשטח ושואף לרשימה של עשרה יסמנים. שלא תהיינה טעויות, ברגע שהחוקה תעבור הממשלה מתפרקת כי האיש חותר לראשות הממשלה ולא יבחל בשום אמצעי בדרך לשם", אמר חבר המרכז.

עו"ד מוטי חזיזה, חבר מרכז ומשנה לראש המועצה במבשרת ציון ומהצעירים הבולטים בבית היהודי אשר שימש בעצמו בעבר כחבר ועדת המפקד: "מנהיג חזק לא מפחד מהשטח ולא מקיף את עצמו בחומות של סעיפים. מה דחוף כל כך לבנט להעביר את החוקה החדשה במחטף החטופים רגע לפני כניסת השבת". עוד הוסיף חזיזה כי "הצטערתי מאוד לראות שהדברים נעשו גם מאחורי גבם של בעלי בריתנו ממפלגת התקומה, ובפרט מאחורי השר אורי אריאל".

בתוך כך, ביממה האחרונה ניכרת עליית מדרגה במתח שבין השר אורי אריאל לשר נפתלי בנט. במכתב חריף ששיגר אתמול (א') יו"ר תקומה לשר בנט, תקף השר אריאל את ההתנהלות של אנשי בנט בכל הקשור לחתימת הסכם האיחוד הרשמי עם תקומה. כמו כן, הכחיש אריאל בכל תוקף את הפרסומים והשמועות בדבר שריון אפשרי שלו במסגרת החוקה החדשה של בנט.

מהבית היהודי נמסר: ״הגיע הזמן שהבית היהודי יכוון להנהגה, לא נשאף יותר לשלושה מנדטים, ראינו לאן זה הביא. אמנם רוב החכים והפעילים הביעו תמיכה בחוקה, אך גם מי שמתנגד ראוי שייעשה זאת בצורה עניינית ולא בהתקפות אישיות. הציבור מאס בפילוגים״