קריית שמואל: בית הכנסת הושחת, התושבים יפעילו סיורים בשבת

לאחר שבשבת האחרונה הוחרבו השירותים החדשים של בית הכנסת בקריה, החליטו התושבים להתארגן ולהפעיל סיורים בליל שבת שימנעו ונדליזם והתפרעויות של בני נוער

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 09/07/15 09:52 כב בתמוז התשעה

קריית שמואל: בית הכנסת הושחת, התושבים יפעילו סיורים בשבת
cc by Segal, צילום: cc by Segal

תושבי קריית שמואל, השכונה הדתית בקריות, סובלים לטענתם כבר תקופה ארוכה מחבורות של בני נוער המשחיתות בלילות שבת רכוש בשכונה ומפירות את שלוות התושבים. השבוע, בעקבות ההרס המחריד בבית הכנסת בשכונה, החליטו התושבים לארן עצרת מחאה, גייסו ועד פעולה והחל מהשבת הקרובה ייצאו לסיורים ברחבי הקריה כדי לשמור על השקט, כך דווח ב'ידיעות הקריות'.

התושבים בשכונה מתלוננים כבר תקופה ארוכה על ונדליזם והרס של בני נוער בגינות המשחקים בשכונה שהופכים את המתקנים לשבורים ומסוכנים לשימוש לטענתם, הם פנו לעיריית חיפה, שעובדיה תיקנו את הנזקים, אולם בשבוע שלאחר מכן המעשים חזרו על עצמם.

בעירייה סיפרו אז על סיורים יזומים של הסיור המשולב, המאויש בשוטר ובסייר עירוני, בפארק וברחובות הסמוכים לו, ושרמת האלימות ירדה. ואולם, מול דברי העירייה ניצבים כיום התושבים, הטוענים כי מעשי הוונדליזם לא פסקו. "בכל ערב שבת יושבות פה חבורות של בני נוער, והם צועקים ומדברים.

התושבים מספרים כי הנוער מגיעים לשכונה בליל שבת בשל העובדה שהם יודעים שהתושבים שומרי השבת לא יזמינו את המשטרה בניגוד לקריות האחרות שם מטפלים מיידית בנוער המפריע.

"אני לא מרגיש בנוח לשלוח את הבנות שלי לבד בערב לבני עקיבא או לפעילות אחרת. בשבוע שעבר הם השחיתו לובי של בניין וניפצו מראות, לפני כחודש הפילו עמוד תאורה בגן משחקים, והתושבים היו צריכים להרים אותו ולהזיז. זה קורה בכל השבוע, בעיקר בימי החופש. בסופי השבוע זה בלתי אפשרי", סיפר אחד התושבים.

המקרה בשבת האחרונה היה הקש ששבר את גב הגמל, התושבים התעוררו ב2:45 לפנות בוקר למשמע קולות נפץ ושבירה וראו בני נוער שוברים אסלות ברחוב שנעקרו מתוך השירותים של בית הכנסת ששופץ רק לפני כחודש ונהרסו כליל על ידי המתפרעים.

המקרה זעזע את התושבים, וביום ראשון השבוע הם ארגנו עצרת מחאה, שהתקיימה בבית הוועד של הקריה וכאמור הוחלט בה שמהשבת הקרובה יתחילו התושבים להוציא סיורים בלילות השבת. "מספר הנרשמים לצאת לסיורים בשבת הראשונה היה עצום", טוענים המארגנים.

מתחנת זבולון נמסר: "בלילה שבין שישי לשבת, בסמוך לשעה 3:00 לפנות בוקר, התקבלה קריאת מוקד על קטטה בין בני נוער ברחבת בית הכנסת הגדול בקרית שמואל. השוטרים שהגיעו למקום לא הבחינו בבני הנוער, שככל הנראה התפזרו. במוצ"ש התקבלה תלונה על הרס רב שנגרם לשירותי בית הכנסת. שוטרים הגיעו למקום וגבו עדויות. למקום הגיע גם צוות מז"פ על מנת לאתר ראיות שיצביעו על זהות המבצעים. תחנת זבולון רואה בחומרה את האירוע ותפעל, הן במישור החקירתי והן במישור המודיעיני, על מנת לאתר את המבצעים ולהעמידם לדין".

מעיריית חיפה נמסר: "בעקבות פניות מצד תושבי השכונה, הנחה מנהל אגף הביטחון בעיריית חיפה לתאם כבר השבוע סיור בשכונה יחד עם נציגי הוועד, במסגרתו תגובש תוכנית משותפת לטיפול בתלונות התושבים. במסגרת הסיור ייבדקו בין היתר אפשרות למתן מענה במהלך יום שישי, בעת שתושבי השכונה מנועים מלהתקשר למשטרה/למוקד עירוני בשל השבת. ייבחנו גם אמצעים נוספים ויכולת הרחבת סיורי סיירת משולבים עם משטרת ישראל בשכונה"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן