קריאה לבנט: שריין מזרחיים בבית היהודי

ראשי קבוצות בפריפריה שלחו מכתב לנפתלי בנט בו ביקשו ממנו להשתמש בשריונים שנותרו לו לטובת הכנסת מזרחים ותושבי הפריפריה למפלגה. "קוראים לך לעשות הכל כדי שירגישו שהבית היהודי שלהם"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/01/15 11:25 י בטבת התשעה

קריאה לבנט: שריין מזרחיים בבית היהודי
דורון ביינהורן, צילום: דורון ביינהורן

לאחר התפטרותו של אריה דרעי מש"ס, והסקרים הלא מחמיאים למפלגתו של אלי ישי, קוראים פעילים בבית היהודי לנפתלי בנט לנצל את המומנטום שנוצר על מנת להכניס מזרחים לרשימה בעזרת השיריונים שנותרו לו, ולקדם את הצד המזרחי בבית היהודי.

"במכתב ששלח רמי איבגי, יו"ר פורום פריפריה בבית היהודי, בשם ראשי קבוצות בפריפריה בישובי הדרום והצפון, הוא קורא לבנט לשפר את את המצב באופן מידי. “למרות ההצלחה הגדולה של המפלגה בראשותך, ולמרות שמרבית המצביעים לבית היהודי הם מזרחיים או מהפריפריה, או גם וגם - אין לנו מספיק יצוג בתוך חברי הכנסת של המפלגה".

"נכון, יש חברי כנסת שדואגים לפריפריה, מי יותר ומי פחות, וגם יש מעט חברי כנסת שהם ממוצא מזרחי או נולדו בפריפריה, אבל זה לא מספיק לעומת מספר המצביעים המזרחים שתומכים בבית היהודי", כותב איבגי.

איבגי מסביר בשם ראשי הסניפים והקבוצות כי בעקבות פירוק מפלגת ש"ס הרבה בוחרים מחפשים בית וכותב "הבית שלהם צריך להיות אצלנו במפלגה, ואנחנו רוצים שתעזור לנו להביא אותם אלינו לבית שלנו - לבית היהודי".

"לכן", הוא ממשיך. “אנו קוראים לך לעשות הכל כדי שהמזרחיים ותושבי הפריפריה ירגישו שהבית היהודי זה הבית שלהם. אנו מבקשים שתשתמש בכל הכוחות שלך, ואנחנו יודעים שיש לך הרבה, להביא עוד מזרחים למקומות המשוריינים לבחירתך. בנוסף, לקדם בכל הכוח את המועמדים וחברי הכנסת המזרחיים המתמודדים בפריימריז, ולתת להם תפקידים ראויים וחשובים בהנהגת המפלגה".

"אנחנו יודעים שהבית היהודי זה הבית של המזרחים ותושבי הפריפרייה, ואנחנו רוצים להרגיש בבית ולקבל יצוג של אנשים מתוכנו כמו שמגיע לנו. אנחנו אחריך להנהגת המדינה", הוא חותם את מכתבו.

ביום שלישי האחרון קרא גם סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן לספרדים לחזור למפלגה, זאת בעקבות התמוטטות ש"ס. אחיי ואחיותיי הספרדים, אני קורא לכם לחזור הביתה, לחזור לבית היהודי, הבית שמשלב תורה עם דרך ארץ, הבית המקרב את כל השכבות בעם ישראל. לבית האוהב את עם ישראל בלי היסוס ובלי התנצלות".

"חכמי ספרד מעולם לא היססו בנושא הציוני, להם היה ברור ברגע שיש הזדמנות לחזור לארץ ישראל, זה מה שהם עשו. עבורם, יום העצמאות היה יום חג, הם שוררו שירים לכבודה של מדינת ישראל וארץ ישראל, שבנו לארץ ישראל כדי שלא נעזבנה עוד לעולם. זה הזמן לחזור הביתה", אמר הרב בן דהן.