קרבי זה הכי אחי - גם בחו"ל

פעם האתגר היה להתגייס לצה"ל הכי קרבי. היום בני עקיבא העולמית מציעה לכם אתגר חדש שלא יהיה משעמם.

חדשות כיפה צביקה קליין 16/01/08 00:00 ט בשבט התשסח

אני עוד זוכר את ימי הזוהר בבני עקיבא, שבט התקומה גינות שומרון... גדלנו יחדיו במשך כל שנות ילדותנו והתחנכו על ברכי מדריכנו הגדולים שייצגו בשבילו את ערכי תורה ועבודה. אם היה מדריך מהסניף שיצא למ"כים - כולם דיברו עליו בהערצה, אפילו ארגננו מסיבת גיוס למדריך שהתחיל קורס טיס (חבל מאוד שהוא נפל מהקורס ממש קצת אחרי...).


את צה"ל כבר כבשנו. ומה הלאה? מה האידיאל הנשגב שצעירי הציבור הדתי צריכים ללכת על פיו?

הם כבר שם ואתם ?

מה קורה בגרמניה?


בניגוד לדעת הציבור, יהדות גרמניה פורחת, הקהילה היהודית מונה יותר מ-200,000 יהודים. ומה הם עושים שם אתם שואלים? לאחר נפילת מסך הברזל בברית המועצות, החליטה ממשלת גרמניה לקבל לשטחי מדינתה מאות אלפי יהודים. היהודים המהגרים קיבלו בגרמניה תנאים סוציאליים מעולים והזדמנות לחיות באחת המדינות המערביות המתפתחות ביותר.


יהדות גרמניה אמנם גדלה במאות האחוזים ב-10 שנים האחרונות, אך שימו לב לנתון הבא: 60% מיהודי גרמניה מתחתנים בנישואי תערובת. זאת אומרת, שאם בעוד כמה שנים תפגשו יהודי שגדל בגרמניה, הסיכוי שהוא יהיה יהודי לפי ההלכה קטנים מאוד.


ע"פ מחקרים של המכון לתכנון מדיניות העם היהודי:

80% מיהודי רוסיה ואוקראינה מתבוללים

60% מיהודי גרמניה והונגריה מתבוללים

54% מיהודי ארה"ב מתבוללים


ארגוני העלייה אוהבים להתגאות במספרי העולים לארץ, אבל את האמת האמיתית הם לא אומרים: אלפי יהודים משתקעים בחו"ל מידי שנה! לפי המחקרים כ 4000 יהודים יורדים מידי שנה מהארץ. ומה קורה למי שמשתקע שם? האם ילדיו יהיו יהודיים? סיכוי גדול שלא. האם הם מקבלים חינוך יהודי? לרוב - ממש לא.


אז מה עושים?


האתגר שצריך לעמוד בראש סדר העדיפויות של הציבור הדתי הוא: שליחות! העם היהודי מאבד יותר יהודים מידי שנה בתפוצות מאשר בכל המלחמות של מדינת ישראל לאורך הדורות.


כאן בדיוק זקוקים לכם. אם הייתם רק רואים מה בנאדם אחד יכול לעשות בקהילה יהודית!! בנאדם אחד! אחינו בגולה צמאים ליהדות, לזהות יהודית, ללימוד תורה, לארץ ישראל ולמדינת ישראל - ומי טוב יותר מאיתנו לספק את הסחורה? ב"ה שיש בעולם ארגונים כמו חב"ד והOU - אבל האם הם מחנכים לעלייה? האם הם מחנכים לעם ישראל, בארץ ישראל ע"פ תורת ישראל?


ברוך ה, יש לנו שליחים מעולים ברחבי תבל המבשרים את היופי הטוב של תורת ישראל וארץ ישראל ע"פ דרכה של הציונות הדתית. אבל זה לא מספיק. אותך אנחנו צריכים! אתה שהדרכת, אתה וגדלת בעולם המדהים של הציונות היהודית.


מקווה לפגוש את כולכם בקרוב מול הר המוריה יחד עם כל עם ישראל, אבל לפני שזה יכול לקרות, יש לנו המון עבודה.



למידע נוסף לחצו כאן