קמפיין חרדי: מצות ללא אייפונים

קמפיין שנוי במחלוקת של ´מצות אירנשטיין´ מעורר סערה בעולם החרדי. חברת המצות התחייבה שלא להעסיק עובדים אשר מחזיקים טלפון לא מאושר. גם ברחוב החרדי זועמים "איבדו אותי כלקוח"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/03/14 10:20 כד באדר ב'

קמפיין חרדי: מצות ללא אייפונים
RonAlmog-cc-by, צילום: RonAlmog-cc-by

קמפיין חרדי שנוי במחלוקת מציע למכירה לקראת פסח מצות ללא חשש אייפון. בעיתון 'המודיע' התפרסמה אמש (ג') מודעה מטעם חברת 'מצות אירנשטיין' בו מתחייבים בעלי החברה כי כל העובדים העוסקים באפיית המצות הצהירו כי "אין ברשותם טלפון שאינו מאושר", זאת "בעקבות מלחמת החורמה אשר עליה הכריזו גדולי הדור נגד נגע הטלפונים שאינם מאושרים".

במפתיע, הצליחו יוצרי המודעה לא רק לעצבן את מחזיקי האייפונים הדתיים הלאומיים אלא גם חרדים, אשר הצהירו בעקבות הפרסום כי יחרימו את מוצרי מצות אירנשטיין. "בשנים האחרונות נהגתי לקנות מצות אירנשטיין", סיפר אחד הגולשים בפייסבוק באתר החרדי 'פאשקעוויל', "אבל השנה הם איבדו אותי כלקוח. הקמפיין הזה לא ראוי".

בעל חברת סברס, אשר פרסמה את המודעה, נוחעם ברזסקי, הגיב על התקיפות ואמר כי "אני מאמין שבתוך תוכנו, אני ואלו המחזיקים ברשותם מכשיר שאינו כשר אף לצורך פרנסה, יודעים ומשוכנעים היטב, שהמלחמה נגד הטלפונים שאינם כשרים היא מלחמה צודקת שתציל את הילדים שלנו. אם לא למעננו, אזי למענם. אני שמח שיש לי חלק בקמפיין כזה, אשר לפחות כלפיי מהווה סוג של הכרזה: בתוך תוכי, רצוננו לעשות רצונך, אך שאור שבעיסה מעכב".

"יתירה היא מצוות אפיית המצה, הנקייה מכל רבב חמץ גשמי, לצד שמירת המחשבה ממחשבת שור, ולכן מדקדקים שיהיו האופים יראי שמים. אני מתקשה להכריז עלי ועל אלה שיש להם מכשיר שאינו כשר כאלו שניחונו ב'יראת שמים' יתירה מאלה שעומדים בדרגה דומה, אך נשתבחו בזה שאין להם מכשיר שאינו כשר. בטוחני שזה מכריעם לכף זכות יותר מאשר אצלנו", המשיך ברזסקי שחתם את תגובתו במשפט "הרב אירנשטיין, אני מצדיע לך".