קלמנוביץ‘: "עיריית ירושלים צריכה לממש את הריבונות בהר הבית"

במפגש עם פעילי "הבית היהודי" בירושלים, התייחס דב קלמנוביץ‘ למעמדו של הר הבית וצייןף "הר הבית הוא לא אקס טריטוריה והאחריות על המתחם הקדוש הזה נתונה בידי עיריית ירושלים"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 20/10/13 14:04 טז בחשון התשעד

קלמנוביץ‘: "עיריית ירושלים צריכה לממש את הריבונות בהר הבית"

יו"ר מפלגת הבית היהודי בירושלים, דב קלמנוביץ‘, התייחס השבוע לסוגיית הר הבית במפגש עם פעילי המפלגה. קלמנוביץ, שסייר לאחרונה בהר יחד עם שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, אמר כי כפי שהעירייה אוכפת את החוק בכל רחבי העיר היא צריכה לאכוף את החוק גם בהר הבית.

"הר הבית, המקום הקדוש ביותר לעם היהודי, הוא לא אקס טריטוריה", הוסיף קלמנוביץ, האחריות על המתחם הזה נתונה בידי עיריית ירושלים והיא זו שמנפיקה היתרי בנייה - כמו זה של גשר המוגרבים - ולכן היא גם זו שאמורה לאכוף את חוקי התכנון והבנייה בשטח ההר".

"לא יתכן", הוסיף קלמנוביץ‘, "שכדי להחליף את גשר המוגרבים שמהנדס העירייה קבע שהוא מסוכן, ראש העירייה צריך לנסוע לירדן ולבקש אישור לכך מהמלך חוסיין". קלמנוביץ הזכיר לפעילים כי לפני כשנה וחצי הורה מהנדס עיריית ירושלים לסגור את גשר המוגרבים מכיוון שהוא מסוכן לציבור ובשל כך העירייה הכינה תוכנית לבניית גשר חדש. "בסופו של דבר העירייה לא הציבה את הגשר החדש למרות שרצתה בכך ואנו נדאג שבפעם הבאה העירייה לא תגמגם ותממש את ריבונותה על ההר".

"הגיע הזמן לשנות את המצב", הדגיש קלמנוביץ, "עיריית ירושלים צריכה לממש את הריבונות בהר הבית. אנו לא נאפשר פגיעה בריבונות העירייה והמדינה במקום הקדוש הזה". לדבריו, מיד לאחר היבחרו למועצת העיר הוא מתכוון להיפגש בנושא עם יו"ר מפלגתו והשר לענייני ירושלים נפתלי בנט במטרה לקדם את המהלך.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן