קלמנוביץ‘ ביקר את הילדה שנפצעה אמש בפיגוע בפסגות

דב קלמנוביץ, שנפצע אנושות לפני כ-25 שנים מזריקת בקבוק תבערה לא רחוק מהיישוב פסגות, הגיע לחזק את הילדה ובני משפחתה. "שמחתי לראות שמצבה משתפר", אמר קלמנוביץ ביציאתו מבית החולים

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 07/10/13 10:40 ג בחשון התשעד

קלמנוביץ‘ ביקר את הילדה שנפצעה אמש בפיגוע בפסגות

ביקור מיוחד התקיים אמש (א‘) בבית החולים שערי צדק בירושלים: דב קלמנוביץ, הפצוע הראשון של האינתיפאדה הראשונה, ביקר ליד מיטתה של הילדה נעם גליק שנפצעה אמש בפיגוע ביישוב פסגות. "כשנכנסתי לחדר טיפול נמרץ ילדים הילדה בדיוק נרדמה", סיפר קלמנוביץ לאחר הביקור. "שוחחתי עם אביה שסיפר לי על הארוע אמש ונתתי לו כמה עצות להמשך השיקום".

קלמנוביץ, שמתמודד בימים אלו בבחירות למועצת עיריית ירושלים כיו"ר סיעת הבית היהודי בעיר, הוסיף שהוא מתפלל להחלמתה. "שמחתי לראות שמצבה משתפר והיא בדרך הנכונה ואמרתי להוריה שאנו נחגוג לה יום הולדת גם ביום הפיגוע". בתום הביקור הודה האב על הביקור.

קלמנוביץ נפצע קשה מאד בעקבות זריקת בקבוק תבערה בפאתי אל בירה שליד רמאללה בינואר 1988 ונחשב לפצוע הראשון של האינתיפאדה הראשונה. למרות פציעתו הקשה הוא המשיך, לאחר שיקום ארוך ומיגע, לעבוד כרואה חשבון אך במקביל החל לעסוק בפעילות ציבורית. "נדרתי נדר שאם אשרוד את הפציעה הקשה, אתרום לחברה שעזרה, תמכה והתפללה למעני ברגעים הכי קשים", הוא אמר לאחרונה.

קלמנוביץ, כזכור, הקים את ארגון נפגעי פעולות האיבה, הארגון היציג ועמד בראשו, פעל לשינויי חקיקה בכנסת ולהשוואת מעמדם של נפגעי פעולות הטרור למעמדם של נפגעי וחללי צה"ל וכוחות הביטחון. בנוסף, הוא יזם את הקמתה של אנדרטת חללי פעולות האיבה בהר הרצל בירושלים , פעל לקיומם של טקסי האזכרה הממלכתיים השנתיים לחללי האיבה והטרור ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל והיה חבר בוועדות ציבוריות שעסקו בנושא.

בהמשך כיהן קלמנוביץ כיו"ר הדירקטוריון של החברה הממשלתית לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בירושלים. שם הקדיש את עתותיו בבנייתו מחדש של בית הכנסת החורבה. לאחרונה הוא פנה לעשייה ציבורית ירושלמית ובימים אלו הוא מתמודד בבחירות למועצת עיריית ירושלים כיו"ר מפלגת הבית היהודי בבירה.