קלוגהפט קיבל 1.2 מיליון ש"ח על ניהול קמפיין הבית היהודי

יועצו של נפתלי בנט ומנהל הקמפיין של הבית היהודי קיבל כ-1.2 מיליון שקל על ניהול הקמפיין בבחירות האחרונות ועורר תדהמה בקרב פעילים במפלגה שמודעים למצבה הכלכלי הקשה של המפלגה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 18/05/15 10:02 כט באייר התשעה

קלוגהפט קיבל 1.2 מיליון ש"ח על ניהול קמפיין הבית היהודי
יחצ, צילום: יחצ

המצב הכלכלי של מפלגת הבית היהודי קשה והיא נמצאת בגרעונות חמורים אך מתברר כי המפלגה שילמה ליועצו ומקורבו של מנהיג המפלגה, נפתלי בנט, משה קלוגהפט, כ-1.2 מיליון שקל תמורת ניהול מסע הבחירות האחרון לכנסת, כך דיווח העיתונאי חיים לוינסון ב'הארץ'.

קלוגהפט קיבל את שכרו על קמפיין הבחירות של המפלגה בשני שיקים על סך 590 אלף שקל כל אחד. הסכום הגבוה עורר תדהמה בקרב פעילים במפלגה, לאור מצבה הכספי הקשה וההישג המאכזב בבחירות כשהמפלגה צנחה מ-12 מנדטים ל-8 בלבד.

קלוגהפט, בן 34, הכיר את בנט כאשר היה בתפקיד מנכ"ל מועצת יש"ע, יזם את הקמת דף הפייסבוק המצליח "ישראל שלי". קלוגהפט נשכר כאיש יחסי הציבור של הדף ומאז הוא מלווה את בנט ומנהל את מסעות הבחירות שלו. ב-2012 ניהל את מסע הבחירות של בנט לראשות הבית היהודי, שבסופו גבר על זבולון אורלב. בעקבות הצלחת המפלגה בבחירות 2013, בהן זכתה ב-12 מנדטים, הפך ליועצו הבכיר של בנט. במקביל המשיך בעסקיו הפרטיים, בין היתר, כיועצה האסטרטגי של חברת המוניות "אובר" המתחרה של "גט טקסי".

קלוגהפט ניהל בשביל המפלגה גם את מסע הבחירות האחרון לכנסת ה-20, שנחשב לכישלון והניב שמונה מנדטים בלבד. לצד יועצים אחרים במטה, היה קלוגהפט אחראי לגיוסו למפלגה של אלי אוחנה, מהלך שבוטל כעבור זמן קצר בשל הביקורת הציבורית ונחשב לנקודת מפנה שלילית מבחינת המפלגה. למרות זאת, מעמדו של קלוגהפט במפלגה התחזק לאחר שמקורב אחר לבנט, איש המטה שלו, שלום שלמה, הודיע כי יפרוש. בימים האחרונים.

ההערכות שמסבירות את הסכום הגבוה אותו קיבל קלוגהופט היא העבודה שבבית היהודי בנו את מסע הבחירות על סמך ההנחה שהמפלגה תזכה לפחות ב-14 מנדטים, הכישלון בבחירות הותיר את המפלגה ב"בור" של מיליוני שקלים. בנוסף, גוררת המפלגה חובות עבר, ולפי תחקיר שפורסם ב"מעריב" אף לא שילמה את כל חובתיה מהבחירות המקומיות באוקטובר 2013. לאחרונה הודיע מזכ"ל המפלגה, ניר אורבך, על קיצוצים בתקנים ובהטבות שונות.

משה קלוגהפט אמר בתגובה ל'הארץ': "לצערי לא הרווחתי סכומים כאלה. קשקוש". מהבית היהודי לא נמסרה תגובה.