קיצוץ בכוחו של בנט: יוכל לשריין רק מקום אחד ברשימת הבית היהודי

ועדת לוי קבעה כי בנט יקבל שריון אחד בעשירייה במקום שניים, וחברי המרכז יקבלו שריון בכל עשירייה. מרכז הבית היהודי צפוי לאשר השינויים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/06/15 09:35 ד בתמוז התשעה

קיצוץ בכוחו של בנט: יוכל לשריין רק מקום אחד ברשימת הבית היהודי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

קיצוץ בכוחו של בנט בוועדת לוי לבחינת שינויים בחוקת הבית היהודי. בדיון הוועדה, שהתקיים ביום חמישי שעבר, קבעו חבריה כי בנט יוכל לשריין רק מקום אחד בעשירייה הראשונה ואחד נוסף בעשירייה השנייה, זאת בניגוד למצב שהיה בבחירות האחרונות, אז היו לבנט שני שריונים.

במקביל, קבעו חברי הוועדה כי חברי מרכז המפלגה יקבלו כוח נוסף, ונציג מטעמם ישוריין בכל עשיריה. בניגוד למצב הקיים, קבעו חברי וועדת לוי, משוריין המרכז לא ידחק במידה ובנט ישריין נציג מטעמו, אלא המנצחים בפריימריז יידחקו למקומות נמוכים יותר, בעוד המשוריין של המרכז ישאר במקומו.

החלטה נוספת שהתקבלה הינה שלא ניתן יהיה לשחק עם הסדר של הרשימה, והמנצחים בפריימריז יישארו במקומם, זאת על מנת למנוע מצב בו יו"ר המפלגה דוחק מועמד אותו הוא לא רוצה למקום לא ראלי, כפי שנעשה בבחירות האחרונות, כשבנט דחק את יהודית שילת למקום לא ראלי בעזרת הקפצת ענת רוט למקום גבוה יותר.

במרכז הבית היהודי, כולל הגורמים אשר התנגדו לבנט בבחירות האחרונות, ולפניהן בעת אישור החוקה, הביעו שביעות רצון מהסיכומים אליהם הגיעו בוועדת לוי. “לא קיבלנו כל מה שרצינו, אבל אין ספק שמצב הלא טוב שהיה בבחירות האחרונות תוקן. בנט מקבל כוח מסוים, אבל הוא לא שולט ללא עוררין במפלגה", אמר גורם במרכז המפלגה. “כל מי שהתנגד לאישור החוקה ולהקמת וועדת לוי מבין כעת שמדובר היה בהסדר טוב".

כעת יצטרכו מרכז הבית היהודי להתכנס ולאשר את השינויים בחוקת המפלגה, אך דבר זה אינו צפוי להיתקל בקשיים.