קווי 67 פירושם חלוקת ירושלים

כך אומר נפתלי בנט בנאום מדיני במכון למחקר לביטחון לאומי. "נגמרו המשחקים. לא נשב בממשלה שבשל לחץ בינלאומי תסכן את עתיד ילדנו ותחלק את בירתנו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/01/14 16:21 ו בשבט התשעד

קווי 67 פירושם חלוקת ירושלים

שר הכלכלה נשא היום (ג') במכון למחקר לביטחון לאומי נאום מדיני חריף בו תקף את ההצעות לחלק את ירושלים, לסגת לקווי 67 ומהבקעה. לדבריו "נגמרו המשחקים. לא נשחק יותר עם המילים: קווי 67 פירושם חלוקת ירושלים. מסירת הר הזיתים בו קבורים מנחם בגין, והרב קוק ואליעזר בן יהודה. ומסירת הכותל, הר הבית והעיר העתיקה".

"לא נשב בממשלה שבשל לחץ בינלאומי תסכן את עתיד ילדנו ותחלק את בירתנו", אמר בנט. "לא נשב בממשלה שתקבל את ההחלטות הקלות והמסוכנות. "לא באנו לכאן להיות מעבדת הניסויים של העולם. כבר היו מנהיגים גדולים בישראל שידעו להגיד לא. ונשארנו בחיים."

"אנחנו נמצאים בימים מכריעים לגורלה של מדינת ישראל", אמר השר. אמנם אין סורים על הגדרות ואין אוגדות שריון שמתארגנות על גבול מצרים. אבל אנחנו נמצאים בימים מכריעים של קרב על התודעה. ימים של הכרעה על מי אנחנו, ולאן אנו הולכים. ובימים כאלה צריך לדבר ברור. צריך להגיד את האמת. הישראלים מבינים היום שהערבות לקיום המדינה היהודית בארץ הזו היא צבא חזק ואמונה בדרכנו".

"אם אין מי שייצג את העם - אנחנו נייצג את העם. לא נברח מאחריות ומהחלטות קשות. העם בחר בנו כדי להוריד את יוקר המחיה. כדי לשמור על הערכים של מדינת ישראל. לא כדי למשכן את עתידנו לאבו מאזן. העולם בז למדינה שלא מסוגלת להגן על אזרחיה. העולם מכבד מדינה שמתעקשת על עקרונותיה. אם נדבר ברור, יקשיבו לנו ואם ידידותינו דוחקות בנו להתאבד, גם אם זה בא מכוונה טובה - אז אנחנו נגיד: לא".

"לא באנו לכאן להיות מעבדת הניסויים של העולם", סיים בנט את דבריו. "כבר היו מנהיגים גדולים בישראל שידעו להגיד לא. ונשארנו בחיים. אנחנו נקבל את ההחלטות לגבי עצמנו, בעצמנו, מהסיבה הפשוטה שרק אנחנו נשלם את המחיר על ההחלטות האלה בעצמנו. האם מי שלוחץ עלינו היום, ייהרג במקומנו מחר? יש רגעים בחיי אומה, וגם בחיי מנהיגים, שהם מקבלים החלטות קשות ואמיצות ואומרים: עד כאן. אנחנו נהיה לצד מי שיידע להגיד "עד כאן".