קברי הצדיקים נסגרו לציבור בשל פעילות של העולם התחתון

הרב חיים פינטו רבה של קרית מלאכי ואשדוד הורה על סגירת המתחם אותו הקים לציבור הרחב בשל חוסר שביעות רצונו מפעילות של אנשי העולם התחתון

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 17/01/16 09:54 ז בשבט התשעו

קברי הצדיקים נסגרו לציבור בשל פעילות של העולם התחתון
אלי גאן, צילום: אלי גאן

זה מספר חודשים שמתחם קברי הצדיקים בקרית מלאכי סגור לציבור. מי שאחראי לסגירת המקום לציבור הוא גם זה שהביא לפתיחתו מלכתחילה, הרב חיים פינטו, רב הערים אשדוד וקרית מלאכי ואביו של הרב יאשיהו פינטו שהורשע לא מכבר במתן שוחד. על פי הדיווח של אלי ג'אן ב'ידיעות הדרום' קרית מלאכי התייחס הרב פינטו בשבוע האחרון לראשונה לסיבת הנעילה ואמר: "אם באים סתם לשתות עראק זה לא עובד". ההשערה היא שהרב החליט לסגור את המתחם בשל פעילות של אנשי העולם התחתון שהגיעו להישבע על קברי הצדיקים.

כאמור, הרב פינטו אחראי להקמת המתחם כאשר לפני כ־25 שנה העלה עצמות של צדיקים מסוריה וממרוקו, בהם הרב שלמה פינטו והרב אברהם מלכא, המכונה "הנזיר". את זהות האחרים סירב הרב לחשוף בזמנו, אך על פי השמועה הנפוצה קבור שם בין היתר גם הרב חיים ויטאל, תלמידו הגדול של האר"י. לפני מספר שנים חשף הרב פינטו כי במשרדו קבורים צדיקים נוספים, רבי שלום בוזגלו ורבי שלמה בן שבת, ולאחר שיפוץ המקום הפך משרדו לחדר תפילה נוסף.

מדי יום פקדו את המקום מתפללים, חלקם הגיעו באוטובוסים מאורגנים, הדליקו נרות, תרמו צדקה וביקשו בקשות אישיות. אלא שכאמור בחודשים האחרונים החליט הרב שהמתחם ייסגר על מנעול ובריח.

כאמור, התייחס הרב פינטו לנושא ואמר, "הכוח של הצדיק אחרי שנפטר גדול יותר מאשר בחייו. אם תשב ותלמד תורה זה יועיל לצדיק, אבל ראיתי שלפעמים אנשים לא יודעים להשתטח על קבר הצדיק. חושבים שאם הולכים לקבר ונותנים פרוטה או שתיים, שותים עראק ומבקשים בקשות זה מספיק. לצערנו לא כולם יודעים איך להתפלל". לדבריו, הוא קנה את החלקה מכספו האישי ולכן יכול לפתוח ולסגור את המקום בכל זמן שירצה.

לפי הדיווחים, מה שהביא באמת לסגירת המתחם הוא כעסו של הרב פינטו על כך שאנשי העולם התחתון הגיעו למקום כמה פעמים כדי לסגור עסקאות, להישבע וכן להגיע להסכמי בוררות שונים כנהוג בעולם התחתון. הרב שלא אהב את הפעילות החליט לסגור את המקום בפניהם.

מי שבכל זאת מעוניין להתפלל על קברי הצדיקים יכול לעשות זאת בימי חמישי כאשר הרב פינטו מקיים במקום 'תיקון כרת' עם עשרות מתפללים.