צפו: בנט ולבני בעימות טלוויזיוני - ראש בראש

יו“ר ”הבית היהודי“ ויו“ר ”התנועה“ התעמתו בסוגיות הבוערות על סדר היום הישראלי, בעימות ששודר ברשת ה-BBC העולמית

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 03/12/12 14:05 יט בכסלו התשעג

צפו: בנט ולבני בעימות טלוויזיוני - ראש בראש
צילום מסך, צילום: צילום מסך

יו“ר ”הבית היהודי“, נפתלי בנט, השתתף השבוע בעימות טלוויזיוני ראשון מול יו“ר ”התנועה“, ציפי לבני, ששודר ברשת ה-BBC העולמית. השניים עסקו בסוגיות הבוערות על סדר היום הישראלי ובראשן הסוגייה הפלסטינית.

בעוד לבני התעקשה שההתנחלויות הן בעיה מבחינתה של ישראל, הסובלת לדבריה מבידוד כתוצאה מהתנהלותה בנושא הפלסטיני, הביא נפתלי בנט גישה שונה ואופטימית ואמר שהסכסוך הוא בעיה נטולת פתרון שצריך ללמוד לחיות איתה. בנט הדגיש דווקא את הצדדים החיוביים האחרים והרבים שיש לישראל בעולם, וחזה התפתחות מזהירה של ישראל כמעצמת היי-טק עולמית. בנט סיפר על "עמק הסיליקון" שיושב בהרצליה, שהוא מוקד עניין עולמי ומקור לגאווה ישראלית.

עוד קבע בנט כי בסוגיה זו האשמה היא בעיקר על חלק מהפוליטיקאים הישראלים, שמתעקשים לעסוק מול העולם בנושאים כמו בידוד והתנחלויות במקום בהתפתחות הטכנולוגית המבטיחה של ישראל. ”אם נלך, חס וחלילה, בדרך החזון של ציפי לבני של הקמת מדינה פלסטינית, המשמעות תהיה שהילדים שלי יהיו נתונים יום אחרי יום תחת אש מרגמות. זה משהו שאני לא מוכן לקבל לא היום ולא בעוד מאה שנה", אמר בנט בראיון.

עוד הוא ציין כי "ישראל בעשרים השנים הבאות תהפוך למעצמת סטארט-אפ עולמי... הסכסוך עם הפלסטינים אינו פתיר, צריך ללמוד לחיות איתו“.