צלבי קרס רוססו על בתים ביפו

מנכ"ל איגוד המרכזים לזהות יהודית איתי גרנק הגיש תלונה במשטרה ופנה במכתב לשר אהרונוביץ: "קיים הרושם שהמשטרה אינה מתייחסת במלוא החומרה לתופעות תג מחיר אלו". מוקדם יותר רוססו צלבי קרס על מכוניות בלוד

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 08/05/14 20:59 ח באייר התשעד

צלבי קרס רוססו על בתים ביפו
דוברות זהות, צילום: דוברות זהות

בשעות האחרונות (ה') התגלו כתובות של צלבי קרס ביפו במספר מוקדים. בין השאר רוססו הכתובות על בניין ציבורי בפארק דוידוב בעיר ועל בתי מגורים ברחובות שביב וולנסיה. תלונה הוגשה למשטרה על ידי תושב האזור ומנכ"ל זהות - איגוד המרכזים לזהות יהודית, איתי גרנק, שאף שיגר מכתב בעניין לשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ'.

"כפעיל חברתי ביפו ובדרום תל אביב, כולי צער על ריסוס כתובות צלבי הקרס שנתגלו היום ברחובות העיר" כתב גרנק במכתב והוסיף כי: "מיותר לציין, עד כמה נכמר לבנו כתושבי השכונה אל מול הימצאותו של אותו הסמל המייצג את שנאת זהותנו היהודית ורדיפתנו, וזאת דווקא בד' אמותינו".

עוד צוין במכתב כי: "בשבועות האחרונים אנו עדים לסערה ציבורית ותקשורתית סביב פעולות תג מחיר שבוצעו ברחבי הארץ כנגד ערבים. אין חולק על כך, כי יש להוקיע את אירועים אלה מיסודם ואת מבצעיהם, אולם נראה כי בו בזמן פעולות מקבילות המבוצעות כנגד יהודים, דוגמת הכתובות שרוססו היום ביפו, אינן נתפשות כזהות בחומרתן. מן הראוי והנדרש, כי מקרים מסוג זה יזכו ליחס שווה בחומרתו ולחקירה מעמיקה של משטרת ישראל, ואני קורא לך לדאוג כי המקרה ייחקר לעומקו ומבצעיו יתנו על כך את הדין".

מספר שעות קודם לריסוס צלבי הקרס ביפו, רוססו צלבי קרס גם על מכוניות בעיר לוד. המשטרה פתחה בחקירה לברור נסיבות המקרה. בימים האחרונים, לצד פעולות תג מחיר כנגד ערבים, מתקיימות פעולות דומות כנגד יהודים. כך, לפני מספר ימים רוססו צלבי קרס על קברו של התנא רבי יוסי חלפתא בצפון הארץ.