צוק איתן: ירי מסיבי לעבר ישראל

לאחר ניסיון חיסול ראש הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף שיגרו חמאס עשרות טילים לדרום, למרכז ולירושלים. רה"מ הורה להמשיך התקיפות ברצועת עזה. גויסו מחדש 2000 מילואימניקים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/08/14 09:42 כד באב התשעד

האם המבצע חזר, או שאולי מעולם לא נגמר באמת. אמש (ג') ניסתה ישראל לחסל את ראש הזרוע הצבאית של החמאס מוחמד דף בתקיפה מהאוויר בעזה. אישתו של דף ובתו נהרגו בהפצצה. לא ידוע כרגע מה מצבו של דף. סגן ראש הלשכה המדינית של החמאס מוסא אבו מרזוק אמר כי "ישראל הפרה את הפסקת האש כדי להתנקש בחייו של דף, אבל אזרחים נהרגו במקום".

לאחר ניסיון החיסול החלו בחמאס בירי רקטות מסיבי לעבר הדרום והמרכז. בין היתר נורו טילים לעבר ירושלים, גוש דן, באר שבע, אשדוד, אשקלול, יבנה והמועצות האזוריות בדרום. נרשמו פגיעות ברכוש באזורים מסוימים אך אין פגיעות בנפש. לפחות 50 רקטות נורו לעבר ישראל אמש, כש-35 שוגרו לאחר השעה 22:00. רכב עלה באש ליד מחלף קיבוץ גלויות בתל אביב לאחר שנפגע מרסיסי יירוט. רקטה נפלה בשטח פתוח בתל אביב והדי פיצוצים נשמעו באזור. רקטה נוספת יורטה מעל ראשון לציון. מערכת כיפת ברזל יירטה שתי רקטות מעל באר שבע וחמש רקטות נוספות נפלו באזורים פתוחים באזור העיר.

הבוקר המשיך הירי לעבר ישראל. מעט לאחר השעה שמונה נשמעו אזעקות ביישובים רבים באזור אשדוד ואשקלון. דווח על שתי רקטות שיורטו בשמי אשקלון ואחת באשדוד ועל נפילה בשטח פתוח. לקראת הצהריים אמור הקבינט להתכנס בתל אביב. בינתיים, ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה להמשיך את התקיפות מהאוויר. 2000 חיילי מילואים שגויסו במהלך מבצע צוק איתן ושוחררו הוחזרו לשירות. מסביב לרצועה ערוכים מספר חטיבות חי"ר, שריון והנדסה, אך כרגע הפעילות של צה"ל תתמקד בתקיפות חיל האוויר.