צה"ל הציב בתי כנסת ניידים באזור הדרום

בתי הכנסת הניידים מאפשרים ללוחמים הדתיים, המוצבים במוצבים נידחים בעיקר באזור גבול ישראל-מצרים, מקום מסודר לתפילה וללימוד תורה בשטח

חדשות כיפה אורי פולק 18/12/11 13:39 כב בכסלו התשעב

צה"ל הציב בתי כנסת ניידים באזור הדרום
דובר צהל, צילום: דובר צהל

צה"ל הקים 12 בתי כנסת ניידים בבסיסי הדרום, זאת כמענה ללוחמים הדתיים המוצבים בבסיסים נידחים, בהם טרם הוקמו בתי כנסת במבני קבע.

בתי הכנסת מבוססים על קראוונים מרוהטים אותם סיפקה הרבנות הצבאית ובהם סידורים, סטנדרים, טליתות ותפילין ואפילו מזגן נייד. כל בית כנסת מציע ספרייה תורנית עשירה בעלות של לפחות 10,000 שקלים.

התפיסה המבצעית החדשה בגבול ישראל-מצרים, עם תגבור כוחות סדירים רבים באזור, עוררה צורך בהצבתם של בתי הכנסת בעיקר בעוצבת אדום, בה הוקמו בסיסים רבים בשטחים מרוחקים מבסיסי קבע. עד כה "התארגנו" החיילים לתפילות במניין בלב השטח, או במבנים ניידים שלא הוכשרו כבתי כנסת.

עלותו של כל בית כנסת נאמדת בכ-18 אלף דולרים, שמומנו על ידי קרן לב"י (למען ביטחון ישראל), מכספי תרומות שהועברו לשם כך לצה"ל.

בית כנסת דומה נחנך באחרונה גם בסוללת "כיפת ברזל" הסמוכה לאשקלון. בית הכנסת שהוקם בסוללה, בה משרתים לא מעט חיילים דתיים, מותאם לשימושם של כ-25 חיילים דתיים. בחיל האוויר מתכווונים להציב בקרוב בתי כנסת דומים בסוללות נוספות הפרוסות בשטח.