צה"ל: הארכת שירות ההסדר אינה משמעותית למחסור הלוחמים

בדיון שהתקיים בוועדה לשיוויון בנטל טען נציג צה"ל, תא"ל גדי אגמון, כי סגירת מסלול ה"הסדר" או הארכת השירות הפעיל, לא תפתור את מחסור הלוחמים בצה"ל

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 03/09/13 13:59 כח באלול התשעג

צה"ל: הארכת שירות ההסדר אינה משמעותית למחסור הלוחמים

היום (ג‘) התקיים בדיון בוועדת שיוויון בנטל בראשות ח"כ אייל שקד שם נידונה בהרחבה סוגיית שירות תלמידי ישיבות ההסדר בצה"ל. במהלך הדיונים קבע נציג צה"ל, תא"ל גדי אגמון, כי סגירת מסלול ההסדר או אף הארכת שירות חיילי ההסדר לא תפתור את מחסור הלוחמים בצה"ל. מה שיסייע לכך, קבע צה"ל, היא הארכת שירות הנשים.

בהתכנסות אחרת של הוועדה יצא ח"כ אלעזר שטרן כנגד הארכת שירות נשים והבוקר הבהיר את דבריו: "צריך לומר את האמת: יש קשר ישיר בין המלצות ועדת פרי לפיהן שירות תלמידי ישיבות ההסדר יוארך בחודש אחד בלבד והמשך קיום מסלול הנח"ל לבין דרישת הצבא להאריך את שירות הנשים". הוא קרא שלא להכביד על הנשים את השירות הצבאי.

תא"ל גדי אגמון מאגף כוח אדם בצה"ל הציג את נתוני מחסור לוחמים בצה"ל, מחסור העומד על 9,000 לוחמים, כך לדבריו, בעוד שמחזור גיוס של ישיבות הסדר עומד על 700 לוחמים בלבד. לאחר הצגתו את הנתונים שאלה יו"ר הוועדה, ח"כ איילת שקד, האם גיוס 700 תלמידי ישיבות ההסדר יפתור את מצוקת הלוחמים בצה"ל? תא"ל אגמון שייצג את עמדת צה"ל השיב "לא, בכל מקרה צריך הארכת שירות נשים" והודה כי טיפול בסוגיית ישיבות ההסדר אינה פותרת את מצוקת הלוחמים בצה"ל כי אם אך ורק הארכת שירות הנשים זאת בניגוד לעמדתו של ח"כ שטרן שלא להאריך את שירות הנשים.

תא"ל אגמון הוסיף וציין כי צה"ל מעוניין בהארכת שירות ישיבות ההסדר ל-24 חודשים, כיוון שהארכה בחודש אינה רלוונטית. לדבריו, צה"ל מעוניין בהראכת השירות בארבעה חודשים זאת בטענה כי "אנחנו רוצים ליהנות מאורך שירות ארוך יותר מחיילים מוכשרים", דבריו של תא"ל אגמון. עוד הוסיף כי עלייה במספרי משרתי ההסדר תהווה "נגיסה בהיקף הסד"כ של צה"ל".

בנט: להודות לישיבות ההסדר

השר נפתלי בנט, שהשתתף אף הוא בדיון, טען כי הוא ”לא מתכוון לעמוד פה ולגונן על ישיבות ההסדר. אני מתכוון להודות לישיבות ההסדר. יש ביקורת לאורך השנים על הניתוק של התורה מהמדינה. אני אספר לכם שאני למדתי בחיפה בישיבה תיכונית וכל רבניי היו חרדים, לא תומכי ציונות ולא מעודדי גיוס צבאי, מסיבה פשוטה שלא היו רבנים מהציונות הדתית בתקופה ההיא. ראש הישיבה היה חרדי, וכאשר החלטתי להתגייס לצבא קיבלתי "מקלחת קרה" על ההחלטה שלי. תמיכה בישיבות ההסדר היא בית הגידול והחיבור בין תורה למדינה , בין תורה לציונות. בית גידול מפואר. והיום יש לנו דור של ישיבות תיכוניות שהרבנים גדלו בישיבות ההסדר ותומכים בגיוס צבא ואז באים לוועדה הזו ומעלים אותם על המוקד“.

בנט הוסיף: ”אני הולך להגיד תודה לאותם רבנים שיוצאים אח"כ לשדה ולשטח. תודה לאותם לוחמים במשך עשרות שנים כולל בלבנון השנייה שלחמתי לצידם וראיתי המון תלמידי ישיבות. השאלה היא פשוטה? האם לימוד תורה הוא ערך לאומי לקיום מדינת ישראל? אנו התקיימנו 2000 שנה בגלל לימוד תורה“.