פרשת הולילנד: אולמרט הורשע בלקיחת שוחד

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הורשע בלקיחת שוחד. "היריעה הרחבה שגוללה על ידי עד המדינה חשפה מערכות שלטות מושחתות שהרקיבו לאורך השנים". על דכנר: "אולמרט השחיר את עד המדינה גם באמירת שקר"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 31/03/14 09:52 כט באדר ב'

פרשת הולילנד: אולמרט הורשע בלקיחת שוחד
Shutterstock, צילום: Shutterstock

האם ראש ממשלה לשעבר ישלח לכלא? הכרעת הדין בפרשת הולילנד, מפרשות השחיתות הגדולות בתולדות המדינה, קובעת כי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט לקח שוחד ויוענש בהתאם.

ב-9:00 בדיוק החל השופט רוזן את הדיון וזיכה שלושה נאשמים מבית ה-13 אשר עמדו לדין. את הנאשם המרכזי בפרשה - הלל צ'רני, הרשיע השופט במתן שוחד לאולמרט. על עד המדינה המנוח שמואל דכנר, אמר השופט "עד המדינה פנה למשטרה לא בגלל נקיפת לב או היטהרות הנפש. הוא העיד בצלילות. למגינת הלב הוא דיבר כאן אמת".

השופט הוסיף כי אולמרט תיאר את עד המדינה כ'אדם לא צלול' - "תיאורים שאינם משקפים את המציאות", וקבע כי ראש הממשלה לשעבר "ביקש לבטל את דבריו של עד המדינה, גם במחיר של שקר בבית המשפט".

לדברי השופט: "מאות אלפי שקלים הוזרמו לנבחרי ציבור". הוא הוסיף ביקורת חריפה וקבע כי מדובר ב"מעשים מושחתים ומסואבים, מערכות ציבוריות שהושחתו ומעבר של כספים מזוהמים". על פי השופט קיבל אולמרט דרך אחיו 500 אלף שקל. "יוסי אולמרט אישר את סכום הכסף, מועד הקבלה והכסף הועבר לו באמצעות צ'ק", קבע השופט.

לא ידוע עד עתה האם אולמרט יישלח לכלא בעקבות הרשעתו אך מדובר במקרה חסר תקדים בו ראש ממשלה לשעבר מורשע בעברות שחיתות חמורות בהם עברת שוחד.