פרשיות השבוע

על ההופעה החדשה של מאיר בנאי, ועל הסדרה החדשה על הביצה בyes. קצת על פרשיות השבוע.

חדשות כיפה אלישע נדב 20/06/08 00:00 יז בסיון התשסח

שמעו קולם

לצערי את המדור השבוע אני כותב כשריח מרק העוף לשבת ששמתי קודם על האש הוא זה שמכה באפי, ולא ריח המוזיקה שהייתי רוצה. אז הערב (חמישי), אני לא אבלה בהופעה המיוחדת של מאיר בנאי באמפי ווהל בתל-אביב. בהופעה המדוברת הוא יארח את אחיו הצעיר (ולדעתי גם היותר מוכשר מבין השניים) - אביתר בנאי. מיחסי הציבור העודפים שקדמו להופעה רק נהניתי - אין לי ברירה אלא לשתף גם אתכם בביצוע ל"אצלך בעולם". הביצוע המרטיט הזה מוכיח למעלה מכל ספק, שהאחים בנאי - כל אחד בדרכו - ידע לכתוב ולשיר תפילות חילוניות, עוד טרם הם נכנסו אל טקסטים דתיים עתיקים. ואני בהחלט מבין את המצוקה של החילוני המצוי ששליחי הציבור של תפילותיו פתאום חובשים כיפה או כובע.


בוגרי מעלה והעיר הגדולה

אם ראיתם כמה וכמה מסרטי הסטודנטים של בית הספר הדתי לקולנוע "מעלה" בשנים האחרונות ונהניתם, אולי תיהנו גם מ"סרוגים", סדרת הדרמה החדשה שעולה הערב (חמישי) לשידור ב"יס". שינוי מרענן אחד כבר מביאה עימה הסדרה - לא עוד פעם דרמה על חילונים ממרכז הבועה התל אביבית. הפעם אלו רווקים דוסים מהביצה הירושלמית. מה זה כן - לפחות על פי הצפיה בפרק הראשון? רצף של סרטי רווקים דוסים, רק שהפעם השחקנים הראשיים לא משתנים כל עשרים דקות, כמו בהקרנות סרטי מעלה.

כמו בסרטי מעלה רק עם שחקים קבועים. סרוגים.


השמועות אומרות שהביצה הירושלמית הולכת ומתדלדלת, ותל אביב היא זו שהופכת אט אט לביצה הדתית החדשה. מה שמעלה את הקושיה הידועה, שאצל דתיים כמו אצל דתיים, עד שעושים עליהם סדרה יכול להיות שזה כבר לא רלוונטי?

כשהם יורדים, הם יורדים בגדול

תראו איך אנחנו מתדרדרים היום: התחלנו במוזיקה, עברנו לאוכל, משם לסדרה בלווין - לאן עוד נשאר לנו להתדרדר? לתוכניות ריאליטי?! אז כן, עד לשם הגענו. השבוע הודיעה זכיינית ערוץ שתיים רשת שלמועמדים דתיים לא יתאפשר להשתתף בתוכנית "רצים למיליון", שכן צילומי התוכנית אינם מפסיקים בימי המירוץ, אף לא לטובת שבתות ומועדים. תודה באמת.


אולם למאוכזבים, יש כבר כוכבת תורנית המגדירה את עצמה כחרדית, בתוכנית "לרדת בגדול". הגדרת הזהות של המתמודדת לא מנעה ממנה להצטלם במלוא משמניה בבגדים מינימאלים ולהתלטף עם מאמן הכושר.

מצטער, אנחנו מעדיפים אותם סיוון רהב-מאיר ושרה בק.

שבת- כן, כל העלונים יכתבו על הוצאת דיבת הארץ ועל המרגלים המודרניים - שלום לכולם.