פרסום ראשון: ששה דיינים מהציונות הדתית מונו לאבות בתי דין

ששת הדיינים מונו לתפקידים בכירים בבתי הדין השונים ברחבי הארץ, זאת כחלק ממינוי 22 הדיינים החדשים לבתי הדין, לאחר שנים של עיכובים ומחלוקות פוליטיות

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 03/11/15 10:59 כא בחשון התשעו

פרסום ראשון: ששה דיינים מהציונות הדתית מונו לאבות בתי דין
usharf-cc-by-sa, צילום: usharf-cc-by-sa

בהמשך לחשיפת 'כיפה' כי ימונו דיינים דתיים לאומיים לתפקידים בכירים, היום מפורסמים שמותיהם של ששת הדיינים שקודמו לתפקידי אבות בית דין בערים השונות.

שמות הדיינים: הרב ציון לוז והרב אהרן דרשביץ מונו לבית הדין בבאר שבע, הרב מאיר פרידמן אב"ד בתל אביב, הרב חיים בזק אב"ד צפת, הרב יוסף יגודה אב"ד בחיפה והרב אוריאל לביא לאב"ד בירושלים, זאת כפי שכבר פורסם לפני מספר ימים.

כזכור, בשל מחלוקות פוליטיות וחוסר היכולת להגיע להסכמה לגבי זהות הדיינים, במשך שנים ארוכות לא מונו דיינים חדשים לבית הדין הגדול ולבתי הדין האזוריים. רק לפני כחודשיים החלו למנות דיינים חדשים בבתי הדין, במסגרתם קודמו גם ששת הדיינים מהציונות הדתית.

מינויו של הרב לביא לאב"ד בירושלים עורר סערה פוליטית זאת לאור פסק שנוי במחלוקת אותו נתן בעבר בו התיר עגונה שבעלה היה במצב של צמח. החרדים התנגדו למינויו לבית הדין הגדול, וכפשרה הוא מונה כאב"ד בית הדין בירושלים, זאת בתנאי שלא יגיש את מועמדותו בשנים הקרובות לבית הדין הגדול.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן