הרב אוריאל לביא מונה לתפקיד אב בית הדין הרבני בירושלים

הרב יצחק יוסף מינה את הרב אוריאל לביא לתפקיד אב בית הדין ירושלים לאחר שהתחייב לא להתמנות בשלוש השנים הקרובות לתפקיד בבית הדין הרבני הגדול

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/10/15 09:07 טו בחשון התשעו

הרב אוריאל לביא מונה לתפקיד אב בית הדין הרבני בירושלים
אילוסטרציה. למצולמת אין קשר לידיעה. פלאש 90, צילום: אילוסטרציה. למצולמת אין קשר לידיעה. פלאש 90

בתום סאגה סביב מינויו של הרב אוריאל לביא, אב בית הדין בצפת, לתפקיד דיין בבית הדין הרבני הגדול, הושגה פשרה במסגרתה מונה הרב לביא לתפקיד אב בית הדין הרבני בירושלים, זאת תוך קבלת התחייבות כי לא יתמודד או יתמנה לתפקיד דיין בבית הדין הגדול בשלוש השנים הקרובות, כך מתפרסם באתר כיכר השבת.

בחודשים האחרונים נאבקו בציונות הדתית על מנת למנות את הרב לביא לתפקיד דיין בבית הדין הרבני הגדול, תוך שהחרדים בלמו את מינויו בכל מחיר, הצהירו כי מדובר במינוי החוצה קו אדום ואף הטילו וטו על מינויו.

הסיבה להתנגדות החריפה של החרדים נעוצה בפסק הדין בו התיר הרב לביא אישה מעגינותה לאחר שבעלה הוגדר במשך שנים רבות כצמח. פסק הדין פורץ הדרך עורר את זעמם של החרדים, אשר סברו כי מדובר בצעד ליברלי.

מנגד, בציונות הדתית נעמדו על הרגליים האחוריות ואיימו לפוצץ את מינויים של 22 הדיינים בבתי הדין האזוריים על רקע הסירוב למנות את הרב לביא לתפקיד. לבסוף, מונו 22 הדיינים, ונקבע בועדה למינוי דיינים כי מינויו של דיין לבית הדין הרבני הגדול יידחה.

בימים האחרונים סיכם הרב יצחק יוסף כי הרב לביא ימונה לתפקיד אב בית הדין הרבני בירושלים, זאת בתמורה לקבלת התחייבות כי לא יתמודד לתפקיד דיין בבית הדין הרבני הגדול בשלוש השנים הקרובות, ובכך ככל הנראה הושגה הסכמה בין הצדדים ויתאפשר מינוי דיינים נוספים לבית הדין הרבני הגדול.

עו"ד בתיה כהנא דרור, מנהלת ארגון "מבוי סתום, המייצגת את האישה שקיבלה הגט באמצעות פסיקתו התקדימית של הרב לביא, מסרה בתגובה כי |אני מברכת את הרב יוסף על מינויו של הרב לביא לאב"ד י-ם. הרב לביא הזניק את פסיקת בתי הדין הרבניים ביצירת תקדים של עשיית שימוש ב"זיכוי גט" לבעל השרוי בתרדמת. משמעות קידומו של הרב לביא הוא קבלת פריצת הדרך ההלכתית שלו , מה שעשוי להיות בשורה חשובה עבור נשים רבות בישראל".