פרסום ראשון: שיתוף פעולה בין שבט בדואי ומועצת גוש עציון

השבט הבדואי רשאיידה יחד עם מ"מ ראש המועצה אזורית גוש עציון, משה סוויל החליטו לשתף פעולה ולפעול כנגד הכוונה להקים מפעל בטון באזור נחל חצצון במדבר יהודה. השבט פועל יחד עם מלכת ירדן, המועצה תגייס את משרד הביטחון

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/16 11:39 כ בחשון התשעז

פרסום ראשון: שיתוף פעולה בין שבט בדואי ומועצת גוש עציון
דוברות המועצה האזורית גוש עציון, צילום: דוברות המועצה האזורית גוש עציון

לפני שבועות ספורים, התברר כי הכוונה של הרשות הפלסטינאית להקים מפעל בטון בלב שמורת נחת חצצון שבמדבר יהודה קורמת עור וגידים. הבדווים הגרים בספר המדבר נתקלו במודדים שהגיעו לבצע מדידות ראשוניות לפני תחילת ביצוע העבודות בשטח.

לאחר שהבדווים מנעו בגופם את ההגעה שלטח הגיעו עשרות שוטרים פלסטינאיים חמושים ורק בהתערבות של כוחות צה"ל נמנע מרחץ דמים במקום.

משה סוויל, מ"מ ראש המועצה האזורית הגיע למפגש עם המוכתר של שבט הרשאיידה ושמע ממנו ומבני השבט הנוספים את החשש שלהם מהקמת מפעל הבטון. לדבריהם, המפעל יפגע בשמורת הטבע וייצר זיהום סביבתי כבד שיהרוס את כל הנוף ויגרום לתחלואה רבה לבני השבט ובעיקר לילדים. יחד איתו היה גם יוסי לוויט- בעבר רכז קרקעות בגוש עציון וכעת הוא ייזם של חוות ערוגות ליד אייבי הנחל.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=Wui6d3yPEk0[/embed]

משה סוויל אמר להם כי מדובר על אסון בקנה מידה נרחב ביותר שייפגע במדבר יהודה, בנחל חצצון ובים המלחה. לפי התכנון הקיים, המפעל יגרום לשפיכת פסולת רבה והצבע של ים המלח יהפוך לאפור.

בני שבט הרשאיידה, סיפרו שכבר יצרו מגעים עם בני השבט המתגוררים בירדן, ובעקבות כך ממלכת ירדן התחילה לפעול על מנת למנוע את הפגיעה בים המלח.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=UDU0RYHC08k[/embed]

אחד מבני השבט אף אמר שאיננו מבין כיצד גופי איכות הסביבה שבימים כתיקונם מזדעקים על כל פגיעה אפילו קטנה בשמורות הטבע וכאן הם מעלימים עין הוא הוסיף ואמר שמדבר יהודה בשבילו זה כמו מכה, מקום קדוש של שקט ושלווה שאי אפשר להשלים עם הריסתו למען בצע כסף.

מ"מ ראש המועצה סיכם את המפגש ואמר שיחד נילחם למניעת האסון. מדובר בשמורה וכל הנוגעים בדבר, כולל שר הביטחון, השר לאיכות הסביבה ראשי הרשויות השכנות וכל הדואגים לעתידו של הטבע ושל ים המלח מחויבים לפעול היום לפני שיהיה מאוחר.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=esMDP_rKYck[/embed]