פרסום ראשון: דב קלמנוביץ' – ראש רשימת הבית היהודי בירושלים

הבית היהודי ותקומה הגיעו להסכמה על רשימה משותפת שתתמודד למועצת עיריית ירושלים. בראש הרשימה: דב קלמנוביץ', יו"ר ארגון "זוכרים"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 08/08/13 09:51 ב באלול התשעג

פרסום ראשון: דב קלמנוביץ' – ראש רשימת הבית היהודי בירושלים

רשימה מאוחדת ומוסכמת לציונות הדתית בירושלים: יו"ר ארגון "זוכרים" והפצוע הראשון מהאינתיפאדה הראשונה, רו"ח דב קלמנוביץ' יעמוד בראש רשימת הבית היהודי בירושלים - כך סיכמו אמש יו"ר המפלגה השר נפתלי בנט ושר השיכון אורי אריאל. השניים סיכמו על רשימה משותפת לבית היהודי ולתקומה.

על פי ההחלטה, שתובא לאישור סופי של הוועדה המוניציפאלית של המפלגה, בצמרת הרשימה יוצבו גם אשה וצעיר. החלטה על סידור הרשימה הגיעה לאחר שבימים האחרונים השר בנט נפגש עם מועמדים שונים לסיכום הדברים. המועמדויות יוגשו לאישור סופי של הוועדה המוניציפאלית של הבית היהודי.

קלמנוביץ' (57) למד בישיבה התיכונית נתיב מאיר ובישיבת ההסדר הר עציון. הוא שירת כמפקד טנק בסיני לאחר מלחמת יום כיפור. לאחר שחרור מהצבא הוא השלים תואר ראשון בחשבונאות וכלכלה מאוניברסיטת בר אילן, והוא משמש כבעלים של משרד רואה חשבון בירושלים. בעבר הוא התגורר בבית אל ולאחר מכן שב לירושלים.

בשנת 1988, כשהיה בדרכו לביתו נפצע מבקבוק תבערה שנזרק לעברו על ידי נער פלסטיני. קלמנוביץ' נפצע אנושות מהכוויות, ב- 75% מגופו. חייו ניצלו אודות לתושב יישוב סמוך שעצר את רכבו וגלגל את קלמנוביץ' בחול. לאחר הפציעה הוא החל לפעול בזירה הציבורית. בין היתר, הקים את ארגון נפגעי פעולות האיבה ופעל להשוואת מעמד בחקיקה של נפגעי פעולות טרור לאלו של נפגעי וחללי צה"ל וכוחות הביטחון. בנוסף, הוא פעל לקיומם של טקסי אזכרה ממלכתיים לחללי פעולות האיבה ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל.

קלמנוביץ' כיהן כיו"ר הדירקטוריון של החברה הממשלתית לשיקום הרובע היהודי ופעל לבנייתו מחדש של בית הכנסת "חורבת רבי יהודה החסיד" ברובע היהודי בירושלים, ובחידוש מוזיאון "הבית השרוף". היום הוא עומד בראש עמותת "זוכרים", בה מתועדים ומונצחים חללי צה"ל ופעולות האיבה. ב- 2009 היה מיוזמי "זוכרמיפדיה", להנצחת לוחמי מדינת ישראל.