פרסום ראשון: בתי הספר יימנעו ממסלולי טיול "רטובים"

החל משנת הלימודים הקרובה, יאסר על בתי הספר לקיים מסלולי טיול בברכות ובמקווי מים. תגידו שלום ליהודיה, או לבריכת המשושים

חדשות כיפה אורי פולק 28/08/11 09:21 כח באב התשעא

פרסום ראשון: בתי הספר יימנעו ממסלולי טיול "רטובים"
Marmor10. ויקיפדיה, צילום: Marmor10. ויקיפדיה

החל משנת הלימודים שתפתח השבוע, אוסר משרד החינוך על בתי ספר לקיים מסלולי טיול הכוללים מעבר במקווי מים או בריכות, זאת בשל טעמים בטיחותיים. על פי החלטת המשרד "חל איסור על רחצה בברכות ובמקווי מים בטיולים במסגרת מוסד חינוכי", לרבות המסלולים הפופולאריים של בתי הספר בבריכת המשושים, בנחל היהודיה או בנחלים נוספים בצפון הארץ. במשרד החליטו כי חרף ההחלטה שהתקבלה בשנים האחרונות, לפיה יותרו מסלולים אלו במידה ויתלווה אל התלמידים חובש צמוד ומסוק בכוננות, מחשש לשלומם של התלמידים יש לאסור באופן גורף את כלל המסלולים ה"רטובים".

במשרד החליטו כי יותרו מסלולים המאפשרים "שכשוך והליכה במים רדודים במסלולים מאושרים בלבד", או לחילופין "חציית גבים ומקווי מים עמוקים במסלול הטיול", תוך הקפדה על כללי הבטיחות שכבר קיימים בשנים האחרונות, לרבות הצטרפות חובשים ומלווים אל התלמידים המסיירים בשטח.

כלל המורים במערכת החינוך תודרכו בשבועות האחרונים על השינוי המעודכן, בתדרוך שעסק בהכנה לקראת טיולי בתי הספר. מורה מאחד מהישיבות התיכוניות במרכז הארץ אמר לכיפה כי מדובר ב"גזירה קשה על התלמידים, שהמסלולים הללו הם בדרך כלל גולת הכותרת של הטיולים השנתיים. אני חושש שבישיבות התיכוניות והאולפנות לא ידעו איך להכיל את הגזירה".