פרסום ראשון: אלחנן גלט יפרוש מתפקידו בסוף החודש

מנכ"ל המשרד לשירותי דת והרבנות הראשית יסיים את תפקידו בסוף החודש. המועמד המוביל להחלפתו: עו"ד עודד פלוס

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/06/15 11:54 טו בסיון התשעה

פרסום ראשון: אלחנן גלט יפרוש מתפקידו בסוף החודש
ויקיפדיה ללא זכויות, צילום: ויקיפדיה ללא זכויות

אלחנן גלט, מנכ"ל המשרד לשירותי דת והמנכ"ל הזמני של הרבנות הראשית לישראל יסיים את תפקידו בסוף חודש יוני, כך נודע ל'כיפה'. גלט ביקש מהשר לשירותי דת דוד אזולאי לסיים את תפקידו בסוף החודש.

מכיוון שמדובר במשרת אמון, גם כך התכוון אזולאי למנות מנכ"ל מחליף לגלט, אך טרם נמצא מועמד מתאים לתפקיד. גלט בכל אופן יסיים את תפקידו בסוף חודש יוני, שנתיים לאחר שמונה לתפקיד על ידי סגן השר לשירותי דת דאז הרב אלי בן דהן.

גלט מונה לתפקיד במאי 2013, כשקודם לכן כיהן כמנכ“ל מרכז ישיבות בני עקיבא. הוא נשוי ואב לחמישה ומתגורר בעפרה, שימש בעברו כמזכ“ל תנועת בני עקיבא.

בעברו למד גלט בישיבת ”נתיב מאיר“ ובישיבת ההסדר במעלה אדומים. הוא נמנה על ראשוני הביניש“ים שהתגייסו לצנחנים אחרי מלחמת יום הכיפורים. בצה“ל יצא לקצונה. מאוחר יותר שימש במספר תפקידים חינוכיים בישראל, לרבות שליחות מטעם בני עקיבא בצפון אמריקה. כיהן כמזכ“ל בני עקיבא בין 1994-1996 ומשנת 2000 עד 2013 שימש כמנכ"ל מרכז ישיבות בני עקיבא.

במאי 2014, בעקבות פרישתו של מנכ"ל הרבנות הראשית עודד וינר, מונה גלט לתפקיד מנכ"ל זמני של הרבנות הראשית, זאת בנוסף לתפקידו במשרד לשירותי דת. בנובמבר 2014 הוארכה כהונתו וכיום, חצי שנה מאוחר יותר, הוא עדיין מכהן בתפקיד.

כאמור, עדיין לא נמצא מועמד מתאים לרשת את מקומו בתפקיד, אך השם המוביל כיום הוא עו"ד עודד פלוס, אף הוא בן הציונות הדתית, הוא חברו הקרוב של שלמה דרעי, אחיו של אריה דרעי. פלוס כיהן בעבר כיועמ"ש של הוועדה להקמת העיר חריש, וכן פועל זה שנים כעורך דין פרטי.