פרופסור אביעד הכהן לירון דקל: גל"צ פוגעת בחופש הביטוי וחופש הדת

פרופסור הכהן שיגר מכתב דחוף למפקד גלי צה"ל ירון דקל בעקבות הסרת המילים 'אם ירצה ה'' מתשדיר סליחות וטוען כי "יש בפסילה זו יותר מקורטוב של חשש בפגיעה בחופש הביטוי"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/09/14 16:40 כט באלול התשעד

פרשת הסרת המילים 'אם ירצה ה'' בידי גל"צ עוברת לפן המשפטי. פרופסור אביעד הכהן שיגר היום (ד') מכתב דחוף למפקד גלי צה"ל ירון דקל בדרישה להסביר מדוע הוסרו המילים מתשדיר עצרת הסליחות. לדבריו "למותר לומר שיש בפסילה זו יותר מקורטוב של חשש לפגיעה בחופש הביטוי בכלל, ובחופש הביטוי הפרסומי בפרט, כמו גם בחופש הדת. מעבר לשאלות של טעם, דומה שאמות מידה מחמירות אלה אינן מופעלות ביחס לטקסטים אחרים”.

"אכיר לכם תודה אם תודיעוני מדוע בדיוק המלים "אם ירצה ה' " - המופיעות בעשרות טקסטים ממלכתיים ורשמיים, ונהוגות מזה דורות בידי חלק ניכר בציבור היהודי (תמיהני אם הייתם מחליטים שאמירת "אנשאללה" הערבי או ביטויים מקבילים בכל שפות העולם - זקוקות ל"עידון" דומה), ומה טעם מלים אלה - כמו גם הזכרת שמו של הרב אליהו זצ"ל, פרט שהוא אינפורמטיבי גרידא, בהקשרו זה, וחשוב למהות העניין - אינו "מתאים לאופי הצבאי" של התחנה”.

"כמו כן", ממשיך הכהן. "אכיר לכם תודה אם תודיעוני מהם בדיוק הכללים לקביעת "אופייה הצבאי של התחנה" שחלק ניכר מתוכניותיה, כידוע לכל, על פניהן אינן נושאות ולו זכר ל"אופיה הצבאי" (היכן הן פורסמו, מי קבע אותם ועל פי אלו קריטריונים)”, הוא מסכם ומבקש לנוכח דחיפות העניין להגיב לעניין עד יום ראשון בצהריים.