פעיל הר הבית יהודה גליק נפצע בהתנקשות במרכז מורשת בגין

יהודה גליק, פעיל הר הבית, נפצע באורח קשה לאחר שנורה על ידי רוכב אופנוע בכניסה למרכז מורשת בגין בירושלים, רגע לאחר תום כנס בנושא הר הבית. צוות מד"א מעניק לפצוע טיפול רפואי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/10/14 22:36 ה בחשון התשעה

פעיל הר הבית יהודה גליק נפצע בהתנקשות במרכז מורשת בגין
פלאש 90, צילום: פלאש 90

אירוע ירי בירושלים. יהודה גליק, בכיר בתנועות נאמני המקש נורה בידי רוכב אופנוע בכניסה למרכז מורשת בגין ונפגע באורח קשה. במקום התקיים מוקדם יותר כנס של פעילי הר הבית. צוות של מד"א מעניק לגליק טיפול רפואי.

על פי הדיווחים גליק מסר הרצאה במרכז מורשת בגין במסגרת כנס נאמני הר הבית. לקראת סיום ההרצאה ניגש אליו אדם לבוש שחורים ובעל מבטא ערבי. האדם שאל מספר פעמים האם הוא יהודה גליק ולאחר מכן ירה בו מטווח אפס. לאחר מכן נמלט המתנקש באופנוע מהאזור. באזור הוקמו מחסומים וכוחות משטרה רבים סורקים אחר נהג האופנוע שנמלט מהמקום.

שי מלכה, דוברו של ח"כ משה פייגלין, סיפר על רגע הירי: "עמדתי לידו. הכנס נגמר והוא יצא להעמיס רכב. ליד חיכה אופנוען פלסטיני לבוש שחורים. ראיתי את האקדח שלו וצעקתי לבחורה שאיתי 'רוצי, תברחי'. התחלנו לרוץ. הפלסטיני אמר אמר לו: 'מצטער, אני חייב לעשות את זה', וירה בו".

הערב התקיים במרכז מורשת בגין אירוע של נאמני הר הבית תחת הכותרת 'ישראל חוזרת להר הבית'. במקום התאספו פעילים רבים ולמקום הגיע גם סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן. רק יממה לפני הכנס אמר גליק כי הר הבית הוא הסוגיה החשובה ביותר על סדר יומה של מדינת ישראל. “אנחנו מזהים היום שהמוסלמים מכריזים מלחמה על הר הבית ומדינת ישראל פוחדת לומר שהר הבית שלנו, לכן אנחנו יוצאים בקריאה לחזור להר הבית".