פניה לרב הראשי: מדוע מתעכב מינוי נציג הרבנות לועדת בחירת הרב הראשי לירושלים?

עו"ד קמינצקי פנה בשם איגוד בתי הכנסת הציוניים לרב לאו בשאלה מדוע מתעכב מינוי נציג הרבנות הראשית לועדת הבחירות לתפקיד הרב הראשי בירושלים. "נפנה לבג"ץ"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/03/14 13:44 כד באדר ב'

פניה לרב הראשי: מדוע מתעכב מינוי נציג הרבנות לועדת בחירת הרב הראשי לירושלים?
wini, צילום: wini

עורך הדין אילן קמינצקי בפניה דחופה לרב הראשי דוד לאו, מטעם איגוד בתי הכנסת הציוניים בירושלים, בשאלה מדוע מתעכב מינוי נציג מטעם הרבנות הראשית לועדת הבחירות לתפקיד הרב הראשי לעיר ירושלים.

"נודע לנו כי עד היום, ולמרות פניות חוזרות ונשנות אליכם, טרם מונה נציג מטעם מועצת הרבנות הראשית לוועדת הבחירות לרבני העיר ירושלים וככל הידוע לנו אין בכוונתכם לעשות כן אף בישיבת מועצת הרבנות שנקבעה לימים הקרובים", כתב קמינצקי.

עורך הדין מאשים כי "נראה כי שיקולים זרים ושאינם ענייניים מעורבים ברצון לעכב את הליך הבחירות לרבני העיר ירושלים, וזאת בניגוד לדין ובניגוד להחלטת בג"ץ", הוא ממשיך. "תמוה ביותר שדווקא הרבנות הראשית לישראל, שאמורה לפעול ולקדם בחירתם של רבני ערים ורבני יער הקודש ירושלים בפרט, תעכב את מינוי רבני העיר ירושלים".

קמינצקי מבהיר כי הוא מבקש לדעת האם ימונה נציג מטעם הרבנות הראשית בישיבתה הקרובה, זאל לפני הגשת פניה דחופה לבג"ץ בגין אי מינוי נציג מטעם הרבנות.

"למען הסר ספק נבהיר כי ככל שימשכו העיכובים הבלתי סבירים בהליך הבחירות לרבני העיר ירושלים ולא ימונה נציג מטעם מועצת הרבנות הראשית כמתחייב, בכוונתנו לנקוט באופן מיידי בכל הצעדים החוקיים העומדים לרשותינו, על מנת למנוע את העיכוב המתמשך בבחירת רבני העיר ירושלים", סיים עורך הדין והבהיר כי הוא מצפה להתייחסותם לא יאוחר מיום ראשון הקרוב.