פנחס ולרשטיין עבר לגור בנחל עוז לאות סולידריות: אסור למדינה לנטוש יישובים

מנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר עזב את ביתו שבעופרה ועבר לגור באופן זמני בקיבוץ נחל עוז, הצמוד לרצועת עזה. "הם חלוצים וחשוב לא לנטוש אותם. נעשה להם עוול"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/08/14 15:49 ל באב התשעד

פנחס ולרשטיין עבר לגור בנחל עוז לאות סולידריות: אסור למדינה לנטוש יישובים
יחצ, צילום: יחצ

עבר לנחל עוז לאות סולידריות: מנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר פנחס ולרשטיין מחלק בימים האחרונים את זמנו בין ביתו שביישוב עופרה לבין קיבוץ נחל עוז, שסובל מירי מסיבי של פצמ"רים ורקטות כבר יותר מ-50 יום. לדבריו "נעשה להם עוול ומי שיהיה לילה אחד ביישובים הללו יבין את מציאות החיים הבלתי אפשרית. המעונות וגני הילדים לא מוגנים ואתמול היו פצצות מרגמה שהתפוצצו בתוך הקיבוץ. בשלב זה הם חלוצים וחשוב לא לנטוש אותם".

ולרשטיין טוען כי יחד עם הצורך לא לנטוש את היישובים, הוא מבין את הצורך לפנות את הנשים והילדים מהמקום. “בזמן מלחמה מוצאים את הנשים והילדים אבל הטענה שמדובר בנטישת המקום מוגזמת. אתמול בערב כששר האוצר ביקר היו שישים-שבעים איש לפחות במקום. אסור למדינה לנטוש מקומות. היא צריכה לעזור למי שלא יכול להישאר אבל הסולידריות חייבת להימשך".

"זכיתי ללוות את נחל עוז בשנה האחרונה ולהיות להם לעזר בהתפתחות הישוב ולסייע בצמיחתו ואכן בימים אלו סיימנו את בתי הישוב הראשונים שהיו אמורים להתאכלס לקראת שנת הלימודים הזו", ”מסביר ולרשטיין את הימצאותו במקום. "התפיסה שעליה התחנכתי בבני עקיבא כי הגבול נקבע במקום בו החקלאי חורש את התלם האחרון. הדבר היה נכון בתקופת טרומפלדור וכאז כן היום”.

"אתמול קבלתי דירה מהנהלת הקיבוץ ובימים אלו אני חולק את ביתי בין עפרה לנחל עוז. ואכן הלילה הראשון לצלילי הפגזת מרגמות את הקיבוץ ולצלילי מטחי התותחים שלנו. כדאי לדעת שבניגוד לישובים אחרים בנחל עוז מבני החינוך לא ממוגנים כיאות. הישוב לא נטוש ועשרות רבות של חברי משק נשארים במקום כאשר הורים לילדים עברו להתגורר בקיבוצים אחרים עד יעבור זעם.נראה לי שאם חפצי חיים כולנו, עלינו לשאת על כפיים חלוצים המתגוררים בחבל ארץ זה. המסר שלנו, המתנחלים, הוא שאנו מגיעים לעזרת אחינו הגיבורים. כרגע עיקר הנטל נופל על אלו שנופלים עליהם טילים. אנחנו צריכים לראות אותם כחלוצים לפני המחנה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן