פיצוץ הבניין בנתניה: המפונים יעשו את השבת בישיבת בנ"ע

ישיבת "בני עקיבא" בנתניה תארח כ-50 בניין המגורים בעיר שנהרס כליל בפיצוץ בלוני הגז. גם המועצה האזורית שומרון נערכת לקליטת מפונים

חדשות כיפה אורי פולק 17/06/11 12:59 טו בסיון התשעא

פיצוץ הבניין בנתניה: המפונים יעשו את השבת בישיבת בנ"ע
אתר ישיבת בני עקיבא נתניה, צילום: אתר ישיבת בני עקיבא נתניה

כ-50 מדיירי בניין המגורים שנהרס כליל בפיצוץ בלוני הגז אמש (ה'), יעשו את השבת הקרובה בישיבת "בני עקיבא" נתניה. עם היוודע דבר האירוע פנתה הישיבה אל ממלאת מקום ראש עיריית נתניה והציעה את עזרתה בשיקום ודיור הנפגעים.

הדיירים המפונים הגיעו לישיבה כבר בשעת לילה מאוחרת אמש. חלק מהאורחים נפצעו קל בפיצוץ והגיעו לישיבה לאחר שעבר טיפול ושוחררו מבית החולים. ראש ישיבת "בני עקיבא" נתניה, הרב אמיר אדרעי, אמר כי הישיבה נערכת לקליטתם של אורחים נוספים שביתם נפגע באירוע, וכי היא מזמינה את כל מי שמעוניין בכך, להגיע ולעשות את השבת הקרובה בישיבה.

גם במועצה האזורית שומרון נערכו לקליטת נפגעים. ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, פנה לממלאת מקום ראש עירית נתניה אביטל לאופר, והציע לה לארח משפחות שאיבדו את בתיהם - בישובי השומרון - מרחק 8 דקות נסיעה מנתניה.

מסיקה הודיע לממלאת מקום ראש העיר כי המועצה ערוכה, לקלוט את כל מי שיהיה צורך בקליטתו בשומרון, על בסיס תוכנית שהוכנה במועצת שומרון לפני כשנתיים ותורגלה בקיץ במהלך תרגיל העורף הארצי בקיץ האחרון, לקליטת מפונים במצבי חירום של הפגנת עורף מדינת ישראל בטילים בישובי ומאחזי השומרון. מסיקה הנחה את מחלקות המועצה האזורית שומרון להערך לקליטת מפונים, באם בסופו של דבר יהיה צורך בכך.

אמש, סמוך לשעה 1:00 לפנות בוקר נשמע פיצוץ עז במרכז העיר נתניה, באזור כיכר העצמאות. ארבעה בני אדם נהרגו באירוע ומעל חמישים בני אדם נפצעו בדרגות פציעה שונות. ממשטרת ישראל נמסר כי למקום הפיצוץ הגיעו כוחות הצלה רבים, והפצועים באירוע פונו לבית החולים לניאדו בעיר ובית החולים מאיר בכפר סבא. כמו כן, כתוצאה מהפיצוץ נגרם נזק רב למספר בניינים באזור המקיפים את הכיכר. בשלב זה, אין נעדרים נוספים וכלל הפצועים טופלו בבתי החולים.