פייגלין על סרבני 8200: זכותם וחובתם לסרב!

לדבריו פייגלין בחברה דמוקרטית סרבנות היא רעיון חשוב ונכון. חולשתם של קציני 8200 היתה בכך שבחרו להסתתר מאחורי זהות בדויה, במקום לשאת בהשלכות הסרבנות

חדשות כיפה יסכה אלפרוביץ, כיפה 14/09/14 16:13 יט באלול התשעד

פייגלין על סרבני 8200: זכותם וחובתם לסרב!
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בסוף השבוע פורסם מכתב של בוגרי יחידת 8200, שנשלח לראש הממשלה, הרמטכ"ל ולראש אמ"ן. במכתב הביעו 43 בוגרי היחידה כי הם "מסרבים להמשיך ולהיות כלי להעמקת השלטון הצבאי בשטחים הכבושים". המכתב עורר כצפוי סערה ציבורית רבה.

אחרי שהבוקר גינו חברי כנסת מן הימין ומן השמאל את המכתב, אומר ח"כ משה פייגלין (ליכוד) כי לדבריו, סרבנות היא רעיון נכון וחשוב במדינה דמוקרטית. "סרבנות מצפונית מאפשרת לסרבן להניף דגל אדום בפני החברה ולהכריז כי מדובר במעשה מסוכן. אולם עליו להיות מוכן לשלם את מחיר הענישה מצד החברה על המעשה שלו" כתב פייגלין.

לדברי פייגלין חולשתם של כותבי המכתב היתה בכך שהם לא היו מוכנים לשלם את המחיר על סרבנותם, ובחרו להסתתר מאחורי הגנת התקשורת ותחת שמות בדויים, בתקווה שיזכו לאהדה ציבורית מצד אנשי השמאל.

"לא נעשית כאן סרבנות מצפונית מאחר והם אינם משלמים מחיר על סרבנותם. במידה והם היו נכנסים לכלא בעקבות הכרזתם הייתה כאן באמת סרבנות מצפונית שיכלה ליצור שינוי חברתי ,סרבני 8200 מבינים שהם יקבלו את אהדת אנשי השמאל, ואילו המדינה תבטל את דבריהם ולא תבצע שום בדק בית בנושא, אלא תדרוש את הדחתם משירות מילואים ובכך תפטור את עצמה מלטפל בנושא" אמר פייגלין והוסיף "ככלל, סרבנות מצפונית היא דבר מבורך שעל החברה לשמר לטובתה, אך לא זה המקרה ולכן אין לקרוא לאותם קציני היחידה המסווגת 'סרבני מצפון' אלא סרבני שירות מטעמים פוליטיים ולהתייחס אליהם בהתאם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן