פייגלין עלה להר הבית והוצא מחשש לשלומו

ח"כ משה פייגלין עלה להר הבית אך הוצא ממנו לאחר שכמה מאות ערבים התגודדו סביבו. פייגלין: האלימות משתלמת. חולשה מזמינה עוד אלימות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/03/14 09:28 יח באדר ב'

פייגלין עלה להר הבית והוצא מחשש לשלומו
המטה למען המקדש, צילום: המטה למען המקדש

חבר הכנסת משה פייגלין עלה הבוקר (ה') להר הבית כמנהגו מדי חודש והותקף בידי מאות צעירים ערביים שהתגודדו סביבו.

מדי חודש עולה פייגלין להר הבית בתאריך 'י"ט' לחודש אך הפעם תאריך זה יוצא ביום שישי, יום אשר אסור בעליית יהודים להר. "בדרך כלל אני עושה זאת בתארך י"ט לכל חודש עברי, אולם החודש נופל י"ט ביום שישי האסור (לבושתנו) בעליה ליהודים. לכן הקדמתי ביום את עלייתי", הסביר חבר הכנסת.

כשהגיע להר התגודדו סביבו כמה מאות צעירים ערביים אשר החלו לקרוא כנגדו קריאות גנאי ושניים אף נאסרו באשמת יידוי אבנים. המשטרה מיהרה לחלץ את חבר הכנסת מהמקום.

"אם יש סיבה לכך שהר הבית הוא חבית חומר נפץ היא משום שגם היום הוכח כי האלימות משתלמת. חולשה מזמינה עוד אלימות", אמר פייגלין לאחר צאתו מהמקום.

"משטרת ישראל בפיקודות של מפקד מרחב דוד אבי ביטון ראויה לשבח על כך שפעלה במקצועיות רבה ובקור רוח", שיבח את השוטרים אך בד ובד האשים כי "קטיעת הביקור והוצאת העולים היהודים מההר - מחד, והשארת הפורעים המוסלמים ברחבי ההר הותירה את הניצחון בידי הצד האלים והיא מזמינה את המשך האלימות ואת הסלמתה".

"מי ששואל מדוע הר הבית הוא חבית של חומר נפץ קיבל הבוקר את התשובה בעקבות התנהלות הנסיגה של ממשלת ישראל בהר", סיכם פייגלין את הביקור בהר.