פייגלין: מסיר מועמדותי לראשות הליכוד

משה פייגלין הודיע כי בעקבות קבלת הערעור של נתניהו על עריכת הבחירות המוקדמות לראשות הליכוד הוא לא יתמודד מול נתניהו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/12/14 08:16 כו בכסלו התשעה

פייגלין: מסיר מועמדותי לראשות הליכוד
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חבר הכנסת משה פייגלין לא יתמודד לראשות הליכוד. בעקבות קבלת הערעור של נתניהו בבית הדין של הליכוד, לפיו יוקדמו הבחירות לסוף דצמבר, הודיע פייגלין כי לא יתמודד על ראשות הליכוד, כשהמשמעות היא שבניגוד להצהרותיו, לפיהם הוא חותר לראשות הממשלה, הפעם יתמודד פייגלין אך ורק על תפקיד חבר כנסת בליכוד.

"קבלת הערעור על החלטת בית הדין של הליכוד, היא שינוי כללי המשחק והיא דוחקת אותי להתמודדות בלתי אפשרית בשתי חזיתות שונות בו זמנית", אמר פייגלין הבוקר (ה'). אין בכוונתי לגרור את התנועה לעוד ערכאה משפטית רגע לפני הבחירות הכלליות. בשעה גורלית זו עלינו להתאחד ולשמור את הליכוד כמפלגת שלטון. על כן, בכוונתי להתמודד הפעם רק לכנסת ואני משוכנע שאקבל תמיכה רחבה להשבת הליכוד והמחנה הלאומי לדרכו. בכל פריימריס אמיתיים בעתיד, אשוב ואתמודד על הנהגת התנועה והמדינה".

לכתבות נוספות בנושא:

- פייגלין לכיפה: הציונות הדתית חייבת להפסיק לחשוב רק על הפן המגזרי

- ציפי חוטובלי: בנט מכוון בסוף לליכוד

על תפקיד יו"ר הליכוד יתמודדו עתה רק שניים - ראש הממשלה בנימין נתניהו וחבר הכנסת דני דנון. דנון אמר הבוקר "אמשיך להתמודד ולהיאבק להחזרת הליכוד לדרך האמיתית. ב-31 בדצמבר יגיעו חברי הליכוד לקלפיות ויחליטו האם התנועה תחזור לדרך אותה היא מובילה מקום המדינה- דרך הימין. הערכים והמסורת הדמוקרטית ימשיכו להיות נר לרגלינו והם אלו שמבדילים את הליכוד מהמפלגות בהן דמוקרטיה הפכה למילה גסה". למרות דברים אלו, לא סביר כי דנון ינצח את נתניהו, והאחרון יגבר בפער גדול ונצח במירוץ לראשות הליכוד.

משה פייגלין היה מועמד מרכזי במירוץ לרשות הליכוד. אומנם, הסיכויים לניצחונו היו קטנים, אך סקר פנימי שערך הליכוד לפני כשבועיים בישר כי אם פייגלין היה עומד בראשות הליכוד מפלגה בראשותו הייתה מקבלת בבחירות 18 מנדטים.

בראיון ל'כיפה' בשבוע שעבר אמר פייגלין בהתייחסו לסקר, "חשוב להבין שלא מדובר בסקר לא ריאלי. אין לי ספק שאעמוד בראש הליכוד וזה חייב להתרחש. עם ישראל לא נלחם כדי להקים מדינה ככל המדינות. יש לו ייעוד גדול והוא חייב מנהיגות שמחוברת להיסטוריה. אני מאמין שממליך המלכים הוא שמוביל את הדרך. מי שקובע הוא הקב"ה אבל אנחנו חייבים לעשות את ההשתדלות שלנו. לכן, אני מתרוצץ ופועל, ומצפה בעיקר מהציבור האמוני, הציוני דתי, שאמור להבין את המשמעות של שיבת ציון, לחזור לליכוד ולהגיע להובלת המדינה. כשאעמוד בראש הליכוד הרבה אנשים שיצאו מהמפלגה בשנים האחרונות יחזרו הביתה וידעו שיש מי שמוביל אותם להנהגת המדינה".

אתמול בערב התראיינה סגנית השר ציפי חוטובלי ל'כיפה' ואמרה שפייגלין צריך להסיר את מועמדותו לתפקיד. "משה פייגלין הוא מהפכן והוגה דעות מבריק שלא נראה כמוהו בישראל כבר שנים, אבל הוא צריך להתחזק. יש לו חזון מרשים אבל הוא, כמו כולם, צריך לצבור ניסיון ורק אז לנסות ולהגיע לכיסא ראש הממשלה".

"גם אם נתניהו הוא לא המנהיג המושלם, הוא נמצא בפער מרשים מהמועמדים האחרים. ראשות הממשלה היא התפקיד המורכב ביותר בעולם ובפוליטיקה הישראלית יש קלות דעת ברצון לשמש בתפקיד הזה. אנשים משחקים בלגו במערכת הפוליטית. אנשים צריכים להיות מוכנים להיכנס לתפקיד", אמרה חוטובלי.