פייגלין לכיפה: הציונות הדתית חייבת להפסיק לחשוב רק על הפן המגזרי

משה פייגלין התייחס בראיון ל´כיפה´ לסקר בו הוא מקבל 18 מנדטים כראש הליכוד, להתחזקות הבית היהודי ולהסרת האבטחה מיהודה גליק. "אני לא בתחרות מול נפתלי בנט. רואה בבית היהודי שותפה טבעית לגוש ימין"

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 08/12/14 09:58 טז בכסלו התשעה

פייגלין לכיפה: הציונות הדתית חייבת להפסיק לחשוב רק על הפן המגזרי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

אתמול פורסם סקר פנימי בליכוד שגרם כפי הנראה לפייגלין לחייך חיוך רחב. הפוליטיקאי שנאבק במשך שנים להיכנס לכנסת ולאחר מכן להגיע לעמדות השפעה, היה מקבל, לו היה מועמד לראשות הממשלה מטעם המפלגה, 18 מנדטים מהציבור. ארבעה בלבד פחות מראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו.

"זו נקודת פתיחה מצוינת והלוואי וזה יגיע לנקודת הסיום במצב הזה. כשאעמוד בראש הליכוד הרבה אנשים שיצאו מהמפלגה בשנים האחרונות יחזרו הביתה וידעו שיש מי שמוביל אותם להנהגת המדינה", הוא אומר בראיון ל'כיפה'.

"חשוב להבין שלא מדובר בסקר לא ריאלי. אין לי ספק שאעמוד בראש הליכוד וזה חייב להתרחש. עם ישראל לא נלחם כדי להקים מדינה ככל המדינות. יש לו ייעוד גדול והוא חייב מנהיגות שמחוברת להיסטוריה. אני מאמין שממליך המלכים הוא שמוביל את הדרך. מי שקובע הוא הקב"ה אבל אנחנו חייבים לעשות את ההשתדלות שלנו. לכן, אני מתרוצץ ופועל, ומצפה בעיקר מהציבור האמוני, הציוני דתי, שאמור להבין את המשמעות של שיבת ציון, לחזור לליכוד ולהגיע להובלת המדינה".

כבר שנים שפייגלין אומר שאין מטרה בריצה במסגרת הבית היהודי אלא שיש להגיע להנהגה מתוך מפלגת השלטון. תיאוריה זו התערערה מעט כשנפתלי בנט לקח את מושכות הבית היהודי והצהיר כי הוא רוצה להגיע לשלטון בעצמו דווקא מתוך מפלגה ציונית דתי, אבל מבחינת פייגלין האמת לא השתנתה - הציבור חייב להגיע להנהגה מתוך הליכוד.

"אי אפשר להנהיג את הציבור מתוך מגזר", הוא מבהיר. “לכן להגיע למקומות ההנהגה ומשם להשפיע זו הדרך הנכונה. צריך לרדת אל העם, להכניס לתוכו את הנשמה הלאומית. לא צריך להתקשט בצבעים שלנו ובדרכים שלנו ולהסתכל מגבוה על העם. צריך לשנס מותניים ולעשות את השינוי המתבקש".

"חייבים להפסיק לחשוב על הפן המגזרי", הוא מוסיף. “לא מעט בוחרים שברחו לליברמן, למפלגות החרדיות, יחזרו אלינו. אני מעריך מאוד את נפתלי בנט ומאחל לו בהצלחה. אני לא בתחרות אותו אבל להנהגה מגיעים מהליכוד. עוד לא הגעתי, אבל אני מתקדם בדרך הנכונה. הדברים אותם אומר נפתלי בנט נוצרו מתוך המאבק הגדול של מנהיגות יהודית וחשוב להבין שהתהליכים של הבית היהודי לא היו מתרחשים לולי הפעילות שלנו. עם זאת, חשוב להבהיר, ברור שהבית היהודי הוא השותף הטבעי לממשלה לאומית".

פייגלין התייחס גם לשאלת הקמת הקואליציה לפני כשנתיים ללא החרדים, והיציאה לבחירות בעקבות קריסת אותה קואליציה. “זו הייתה טעות ללכת בלי החרדים. נתניהו מאוד רצה אותם בממשלה ואולי זו הייתה טעות לוותר. בסופו של דבר אין ספק שהקואליציה הזו התבררה כיצור שלא יכול להתפקד. נכון היה ללכת לבחירות. אם נתניהו עוד יצליח להקים ממשלה בלי לפיד ולבני זה בהחלט רצוי כדי לחסוך לעם בחירות, אבל אם לא, נראה שאין ברירה אלא ללכת לבחירות".

משה פייגלין ידוע כבר שנים כאחד הלוחמים המשמעותיים על הר הבית. לדבריו, “הדבר הראשון שצריך לעשות לאחר הבחירות היא להנחיל ריבונות על הר הבית בעזרת משטרת ישראל. אם אנחנו עוצרים טיפה את העליה להר אנחנו מעוררים את האויב להסתער עלינו. לא משיגים שקט כך. ברגע שמרפים את שליטה בהר הבית מקבלים טרור".

לאחר ניסיון ההתנקשות ביהודה גליק, החליט יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין להצמיד אבטחה צמודה למשה פייגלין, זאת בעקבות איומים על חייו. לעומת זאת, המשטרה החליטה לאחרונה לבטל את האבטחה על יהודה גליק, וזאת למרות שהאיומים עליו משמעותיים עוד יותר כפי הנראה. פייגלין זועם על התנהלות המשטרה בנושא. “חמור מאוד בעיני שאין אבטחה על יהודה גליק. צריך ליצור מצב בו אין צורך באבטחה כמובן, אבל אם מנהלים מדיניות רופסת לפחות שיאבטחו את אלו שצריכים אבטחה. אני עדיין עם אבטחה צמודה, יש איומים עלי ואני בוטח בהשם שישמור עלי".

בסוף הראיון שב פייגלין וקורא לציבור להצטרף לליכוד ולא ליפול לפח של מפלגות אחרות. “אני מצפה מהציבור הדתי להבין שאנחנו בשעת רצון, בשעה בה אפשר להגשים חלום עתיק יומין של מדינה שמונהגת על ידי זהות יהודית, על פי תורת ישראל ושהתחילה במסע הגדול שהנחיל אברהם אבינו. בשורת החירות של עם ישראל צריכה להתחיל מכאן. יש לנו ייעוד של חירות, ייעוד אליו נשואות כל עיני העולם. רק הנהגה שמבינה את הדבר הזה יכולה לצאת מהגלות ולהנהיג את עם ישראל בארץ ישראל על פי תורת ישראל".