פייגלין לתושבי יהודה ושומרון: התנתקו והחרימו את מועצת יש"ע

משה פייגלין קורא לחרם על מועצת יש"ע על רקע התנהלותה בפרשת גבעת האולפנה ומגרון: "הפסיקו לשלם מיסי אמנה, תתחילו להבין שמה שאפשר את הגירוש בגוש קטיף – מאפשר אותו גם עכשיו"

חדשות כיפה אורי פולק 23/05/12 13:11 ב בסיון התשעב

פייגלין לתושבי יהודה ושומרון: התנתקו והחרימו את מועצת יש"ע
נווהשאנן at he.wikipedia, צילום: נווהשאנן at he.wikipedia

משה פייגלין, יו"ר ראש חטיבת "מנהיגות יהודית" ב"ליכוד", קורא לתושבי יהודה ושומרון להתנתק ממועצת יש"ע ולהפסיק לשלם לה מיסי אמנה. "רוצים תקציב ליישוב? פנו ישירות לשר הרלוונטי. הפסיקו לשלם מיסי אמנה. אל תצביעו למועמד מקומי שלא מתחייב להפסיק לממן את הגוף הזה. הבינו שמה שאפשר את הגירוש אז, מאפשר אותו גם עכשיו", כותב פייגלין במאמר שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעיתון "בשבע".

"התחלתי לחוש שהעסק אבוד - מגרון, האולפנה, זה כבר לא משנה מה בדיוק יתחולל לבסוף במציאות - כמו בגוש קטיף, המאבק בשטח הוא רק ב'כאילו'", מתאר פייגלין במאמר ומציין כי "המערכה מתנהלת מעל לראשי, במקום אחר לגמרי, הבעיה היא "שאנחנו לא שם" במרחב ההוא. ואנחנו לא שם, שוב בגלל אותו ראש של גוש קטיף. אם יהיה חלילה חורבן של מגרון והאולפנה, זה לא ישים אותנו שם, כי יש מי שמוודא שלא נגיע ל'שם'".

פייגלין מאשים את מועצת יש"ע, על רקע ההיסטוריה בפרשת יישום תוכנית ההתנתקות ופינוי גוש קטיף. "חשבנו שאנו הולכים לכפר מימון כדי להיאבק, אבל באמת היינו שחקנים בכאילו מאבק. העניינים נסגרו במקום אחר. התפקיד שלנו היה לשחק קצת עם הצבא. התפקיד של הצבא היה להיות רגישים ונחושים. אחר כך בכינו. התפקיד של מועצת יש"ע הוא לדאוג שאף פעם לא נגיע ל'שם' הזה - כלומר למרחב שבו יש מי שמנצח ויש מי שמפסיד".

לדבריו, "כל ממסד המתנחלים, שתלוי בתקציבי הממשלה, ויותר מכך - תלוי בה מנטאלית, תלוי ועומד בזכות יכולתו לספק בדיוק את הסחורה הזו: לדאוג שתמיד יענה לי השר "אנחנו עוד לא שם". שלא תהיה אווירה ציבורית של מסירות נפש. ששוב ניסחב משם כשקי תפוחי אדמה בלתי מזיקים ועולם כמנהגו ינהג".