פייגלין התפלל בהר הבית - והורחק מהמקום

שוטר סמוי עצר את משה פייגלין, המתמודד מטעם "הליכוד ביתנו" לכנסת הבאה, והרחיק אותו מהמקום לאחר שזה השתטח לתפילה. הוא עוכב לחקירה ושוחרר לאחר זמן קצר

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 01/01/13 11:34 יט בטבת התשעג

פייגלין התפלל בהר הבית - והורחק מהמקום
המטה למען המקדש, צילום: המטה למען המקדש

משה פייגלין, המתמודד מטעם ”הליכוד ביתנו“ לכנסת ה-19, הורחק היום מהר הבית לאחר שביקר בו הבוקר (ג‘) והשתטח לתפילה ברחבת האתר. המשטרה עיכבה אותו לחקירה.

עדי ראייה מספרים כי פייגלין הוצא מחוץ להר הבית על ידי שוטר סמוי, שהתלווה לקבוצת המתפללים שעלתה הבוקר להר, יחד עם פייגלין. בשעה שפייגלין פרש הצידה כדי להתפלל, השוטר הסמוי ביקש ממנו להתלוות אליו ולעזוב את המקום. הביקור עצמו, המשיך כסדרו.

"אין זו הפעם הראשונה שהוא עולה להר הבית להתפלל. אם המשטרה חוששת מהפרות סדר ורוצה למנוע את זה ממנו, זה חייב להיות בהסבר מנומק ולא סתם כך באיסור כזה“, סיפרו מקורביו של פייגלין, ”הוא עוכב לחקירה, התבקש לחתום על ערבות שלא יעלה להתפלל שם יותר על מנת להשתחרר, אולם הוא לא מוכן לחתום על זה".

במטה המשותף לתנועות המקדש אמרו לכיפה כי הם ”מוחים בחריפות על המשך ההתנכלות לעולי ההר היהודים, שמגיעה פעם אחרי פעם לאבסורדים שלא יאומנו. המטה המשותף פונה למועמדי כל המפלגות שזכויות האדם בישראל יקרות לליבם, ומפציר בהם לא לשתוק לנוכח ההפרה המתמשכת והשיטתית של זכויות וחובות היהודים במקום הקדוש להם ביותר“.