פייגלין: ההססנות והבלבול המוסרי והמבצעי שלנו מעודדים ביקורת בינלאומית

ח"כ פייגלין יוצא בחריפות נגד הארכת הפסקת האש וקורא לכיבוש הרצועה באופן מלא "הרקטה אינה האויב, אני גם לא זוכר שאי פעם הותקפתי על ידי מנהרה. האוייב הוא האיסלאם הערבי הקיצוני המבקש להשמידנו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/07/14 09:56 כט בתמוז התשעד

פייגלין: ההססנות והבלבול המוסרי והמבצעי שלנו מעודדים ביקורת בינלאומית
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חבר הכנסת משה פייגלין יוצא בחריפות כנגד הארכת הפסקת האש על רקע ירי טילים מסיבי מצד החמאס וקורא לכבוש את הרצועה באופן מלא וללא פשרות. “אנחנו מלהגים את עצמנו למוות”, כתב בעמוד הפייסבוק שלו הבוקר (א'). "מתקשקשים באולפנים ובתדרוכים. 'כשהם יעלו אל פני השטח ויראו את ההריסות הם יבינו שהפסידו'. נו באמת - למישהו בחמאס אכפת מההריסות - מההרוגים? מה היה מעמדו של החמס לפני המלחמה הזו, ומה מעמדו בעולם הערבי ומחוצה לו - כעת - זה הדבר הקובע. מי מבקש הפסקת אש ומי מכתיב את תנאיה זה הדבר הקובע".

פייגלין מבהיר כי במלחמה מתגלגלת, כמו זו המתנהלת כרגע ברצועת עזה, אנו נפסיד תמיד. “במלחמה מתגלגלת ללא מטרה ברורה, נחרצת, חד משמעית ומוחלטת תמיד מפסידים בסוף. אם אין לך מטרה כזו אל תיכנס למלחמה", הוא כותב. “אין לנו ראיה אסטרטגית על מה אנחנו נלחמים פה בכלל לכן אנחנו לא מצליחים לגזור הגדרת מטרה ברורה. והחמור מכל - אנחנו נלחמים בצורה בלתי מוסרית שמסכנת את בנינו הגיבורים בקרב".

"אין חפים מפשע בעזה מלבד חיילי צה"ל!”, הוא מבהיר. "אנחנו לא במבצע משטרתי ללכידת משפחות פשע, אנחנו במלחמה לאומית על קיומה של מדינת ישראל. הם מקדשי השעבוד והמוות אנו מקדשי החירות והחיים הם פראי המדבר שבאו בעקבות הציונות לארצנו - ואנו בסכלותנו נתנו להם חלקי מולדת, חימשנו אותם במיטב הנשק והפכנו אותם לישות ריבונית שבחרה באופן דמוקרטי וברוב מוחץ את החמאס כמנהיגה הלגטימי. לכן - מרגע שקיבלה האוכלוסייה זמן סביר להתפנות - כל עיכוב בתנופת הקרב וכל מהלך המסכן את כוחות האור במלחמתם הצודקת בכוחות החושך, הוא בלתי מוסרי בעליל. הפסיקו לשעבד עצמכם למוסרה של אירופה המבוססת עד צוואר בדם יהודי "או לרשע ואוי לשכנו" - אומרת היהדות”.

"על מה וכנגד מי אנחנו נלחמים פה בכלל?”, שואל פייגלין ועונה. “בהתחלה זה היה להפסיק את ירי הרקטות, הבוקר אני שומע שהמטרה היא חיסול רוב המנהרות שידוע לנו עליהן. הרקטה אינה האויב, אני גם לא זוכר שאי פעם הותקפתי על ידי מנהרה. האוייב הוא האיסלאם הערבי הקיצוני המבקש להשמידנו. תקראו לו חמאס, תקראו לו אש"פ, תקראו לו דעאש, תקראו לו איראן, תקראו לו האחים המוסלמים, תקראו לו התנועה האסלמית הפלג הצפוני, תקראו לו אחמד טיבי - כולם זרועות שונים של אותו תמנון, של אותה אידאולוגיה ערבית מוסלמית קיצונית שטיבי הגדירה טוב מכולם: 'אין לנו זכויות בארץ - יש לנו זכות על הארץ' ומי שעדיין לא מבין זאת, לא מבין מי האויב, אז חבל על זמנו - שילך להפגין בכיכר רבין".

"בנסיגה מרצועת עזה הפכנו אותה לזרוע הדרומית של התמנון הערבי המוסלמי המבקש להשמידנו באופן טוטאלי - זרוע על מפתנה של אשקלון ותל אביב שתוקפת אותנו כעת. כל דבר שהוא פחות מניצחון מוחלט במערכה ברצועת עזה יביא עלינו מערכה קשה פי כמה מול כל הזרועות האחרות", הוא מבהיר.

פייגלין מביא כדוגמא לאי הטיפול במנהרות, את מאה אלף הטילים שמכוונים עלינו מצד החזבאללה. “כשהטילים הללו יתחילו לעוף נשאל שוב - הרי ידענו, למה לא טיפלנו", הוא כותב באירוניה. "זרוע התמנון העזאתית היא מקרה מבחן והיא נצפית בשבע עיניים על ידי ייתר הזרועות. אם לא יהיה ברור לזרוע התמנון הצפונית, ולזרועות באיו"ש ובקרב ערביי ישראל שמרימות עכשיו ראש - ולדע"ש וכמובן לאיראן - לכולם - שמתקפה עלינו מביאה לאובדן השטח ממנו הותקפנו ולחיסול מוחלט של ההנהגה המקומית - צפו לגשם רקטות מצפון, לנשק גרעיני בידי איראן, לדעש שמשתלט על ארסנל הטילים הסורי - למלחמה איומה התנאים קשים פי כמה.לכן אין לנו שום ברירה והמטרה חייבת להיות כיבוש עזה וחיסול החמאס".

"לא מבצע מתגלגל אסור בכבלים של מוסר נוצרי צבוע ומעוות - אלא הגדרה ברורה וכיבוש יעיל ומהיר שיחסכו דם רב גם אצלנו וגם אצלם. לא הסתבכות בסמטאות ובמנהרות, אלא פילוח מהיר של הרצועה בצירי רוחב ואורך, השתלטות על אזורים שולטים, חיסול מיידי של כל המפקדות ויכולת הקשר והשליטה החמאסית - וממצב של שליטה בשטח מתן אפשרות לאוכלוסיה להתפנות ללא איום החמאס ומחיקת כל איזור חשוד במינהור”.

"כל הסיפור הזה כבר יכול היה להיות מאחורינו עם פחות נפגעים”, הוא מבהיר ומוסיף שזה "יקרה בכל מקרה - אבל אם לא נעשה זאת מתוך תכנון וקביעת מטרות שלנו, אז שלא יהיה לאיש ספק - אנחנו נגיע בדיוק למקום הזה כי הם יגררו אותנו לשם, אבל הם יהיו היוזמים ואנחנו המגיבים. ואז זה יעלה לא עלינו, פי כמה וכמה - גם לנו וגם להם”.

"ומילה אחרונה על הביקורת והצביעות הבין לאומית. היא תבוא בכל מקרה - אז לפחות חסכו בחיי חיילנו בפרט ובני אדם בכלל", כותב פייגלין. "ובאמת - המציאות מוכיחה שוב ושוב, שההססנות והבלבול המוסרי והמבצעי שלנו אינם מונעים ביקורת ומתקפות בין לאומיות אלא מעודדים אותן. נחישות מבצעית שמקרינה חוסן מוסרי הנובע מהבנה עמוקה שזו ארצנו ואנו הטובים בסיפור - היא שתהדוף את הביקורת הבין לאומי”.