פייגלין: אזרחי עזה בחרו בחמאס. סיכון של צה"ל בניסיון להגן עליהם הוא בלתי מוסרי

ח"כ פייגלין מציג עמדה ניצית ביחס לפגיעה בחפים מפשע. לדבריו "אזרחי עזה לא נכבשו על ידי החמאס אלא בחרו בו. סיכון נוסף של צה"ל בניסיון לגונן על האוכלוסייה מפני בחירתה הוא בלתי מוסרי"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/07/14 10:09 כה בתמוז התשעד

פייגלין: אזרחי עזה בחרו בחמאס. סיכון של צה"ל בניסיון להגן עליהם הוא בלתי מוסרי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חבר הכנסת משה פייגלין מציג עמדה ניצית ביחס לפגיעה בחפים מפשע. בדף הפייסבוק שלו כתב הבוקר (ד') פייגלין "אזרחי עזה לא נכבשו על ידי החמאס, הם בחרו בו בבחירות דמוקרטיות, ברוב עצום, בשל מאבקו חסר הפשרות בישראל. לכן ההפרדה בין חמושי החמאס וה "לא מעורבים" - ה"חפים מפשע" - היא הפרדה שקרית".

לדבריו, "העזתים משלמים עבור בחירתם שלהם. די בקריאה אחת לפינוי אזורי הקרבות ומתן זמן סביר לעשות זאת. כל סיכון נוסף של חיילי צה"ל בניסיון לגונן על האוכלוסייה מפני תוצאות בחירתה, הוא בלתי מוסרי".

בימים האחרונים נערך דיון בציונות הדתית ובציבור הישראלי בכלל האם מותר לפגוע בחפים מפשע במהלך מבצע צוק איתן, זאת על רקע הריגתם של יותר מ-600 תושבי עזה, כמחציתם מחבלים. הרב ליאור קבע במכתב לפני מספר ימים כי מותר לפגוע בחפים מפשע במהלך הלחימה. הרב אריאל אמר בראיון ל'כיפה' הבוקר (ד') כי אסור לפגוע בחפים מפשע בכוונה תחילה וכי גם במלחמה קיים איסור לא תרצח.