פטנט חדש של צומת: כפתור "אביב גפן" שיעיר במקומכם לבעל קורא

ה"אביב גפן button" מציע פתרון אולטימטיבי כנגד בעל קורא השוגה בקריאתו: מכון צומת יתקין על כל סטנדר בבית הכנסת את הכפתור החדש, אשר לחיצה עליו (בגרמא) תשמיע גערה נמרצת

חדשות כיפה כיפה הפוכה 22/02/13 14:17 יב באדר התשעג

פטנט חדש של צומת: כפתור "אביב גפן" שיעיר במקומכם לבעל קורא

מכון ”צומת“ שעל יד ההלכה (ממשיכים ישר-ישר ושמאלה), חושף לראשונה חמישה פטנטים הלכתיים לימות השבת ומועדי ישראל, שעושיים להקל על חיינו ולשחרר מעט מלפיתתה העזה של ההלכה המעצבנת. לאחר השלאגר הגדול ”מיקרופון שבת“, ב“צומת“ הבינו כי במקום ללכת עם ההלכה, אפשר פשוט לעקוף אותה.

"גיבשנו צוות מפתחים תושבי גבעת שמואל המתמחים בפתרונות הלכתיים שאינם מופיעים בהלכה עצמה", מסביר הרב ישראל רוזן, ראש המכון. לדבריו, "השיטה הישנה למציאת הקלות והיתרים הלכתיים כבר מזמן הפכה old fashion , כל כך בבל 2009. היום כבר לא צריך גוי של שבת או את איילת שקד, אפשר פשוט להתקשר אלינו ולקבל פתרון הלכתי. אני אומר לך שאין דבר העומד בפני הרצון".

אחד הפטנטים החדשים של מכון צומת הוא ה"אביב גפן button" שמציע פתרון האולטימטיבי כנגד בעל קורא השוגה בקריאתו. מהיום כבר לא צריך לתקן ולהעיר לו בקול, מכון צומת יתקין על כל סטנדר בבית הכנסת את ה"אביב גפן button" אשר לחיצה עליו תניב קולות הערה רמים. את הקולות יהיה ניתן כמובן לכוון על פי עדות ונוסחים שונים. בגרסה הבאה של הפטנט כבר ניתן יהיה גם לחשמל את הבעל קורא.

פטנט נוסף יאפשר לראשונה לפסוע פסיעה גסה בשבת. "ברגע שיהודי פוסע פסיעה גסה הפטנט ישמיע קללות נמרצות ומרוב גסות הקב"ה כלל לא ישים לב שפסעת פסיעה גסה", מסביר הרב רוזן. עוד מספר הרב רוזן כי "לאחרונה הגיעו תלונות רבות מראש העין על כך שבשבת לא ניתן להרים מטבעות כסף שמוצאים על רצפת הרחוב". במכון צומת הגו נעל חדשה עם סוליית מגנט אשר תאסוף למעננו את המטבעות. "במקום 'מזיד' הצלחנו לסדר אותך עם 'אנוס' או מקסימום 'שוגג', מה שלא היה ניתן לעשות בעבר", אומר הרב רוזן בהתרגשות.

הרב רוזן, אילו עוד פטנטים אנחנו נראה בעתיד?

"גורם אלמוני שאין באפשרותי לחשוף, אף לא את שם מפלגתו 'יש עתיד', ביקש פתרון הלכתי לבעיה ההומו לסבית בעקבות שו"ת שנתן בעבר. כינסנו את ארגון 'עצת נפש', 'ישפה', הרב אהרל'ה הראל, ורבנים מן הזרם החרדל"י ונעלנו אותם חדר אחד עד שימצאו פיתרון הולם".

אתה באמת חושב שדווקא הם יהיו אלה שימצאו פתרון הלכתי?

"בוודאי שלא, אבל כל עוד הם כולם נעולים בחדר אחד, אני ורבני בית הלל יכולים לעשות ככל העולה על רוחנו ובאין מפריע".