פוצצו הבחירות לסניף "הבית היהודי" בירושלים

הוועדה המוניציפאלית והיועץ המשפטי למפלגה קבעו כי הבחירות אינן חוקיות ואין להם תוקף. מחנה בנט טען לזיופים, מצד תומכי אורלב, שטענו: "אנשי בנט החליטו לפוצץ את הבחירות כשהבינו שאין להם רוב"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 17/07/13 17:16 י באב התשעג

פוצצו הבחירות לסניף "הבית היהודי" בירושלים
אלשיב רייכנר, צילום: אלשיב רייכנר

הבחירות לסניף ”הבית היהודי“ בירושלים פוצצו היום (ד‘) לאחר שאנשי מחנה השר נפתלי בנט בסניף טענו לזיופים מצד תומכי זבולון אורלב (שכלל טרם הודיע על החלטתו אם להתמודד במערכת הבחירות - י.א). הוועדה המוניציפאלית והיועץ המשפטי של המפלגה הודיעו כי הבחירות אינן חוקיות ואין להם תוקף וכי מועד חדש ייקבע בהמשך.

מוקדם יותר היום, שעתיים וחצי לאחר פתיחת ההצבעה בקלפי, אמרו אנשי מחנה בנט כי ישנם זיופים. מקורבי בנט ביקשו לשנות טופס קיים לאחר שעתיים - ולפסול את כל הטפסים שכבר הצביעו. תומכי אורלב טוענים מנגד כי מחנה בנט החליט לפוצץ את הבחירות לאחר שהבין כי אין לו רוב.

מהבית היהודי נמסר: "הבית היהודי היא תנועה תוססת, לאחר ההצלחה בבחירות לכנסת והצלחה צפויה בבחירות המקומיות. עם כל הערכה לפעילים ולאנשי סניף ירושלים, אנו נתעקש על שמירה על טוהר הבחירות. היועץ המשפטי של המפלגה, עו"ד איתן הברמן, הודיע כי טופס הבחירה שהונפק אינו קביל משפטית. ההצבעה על שיטת הבחירות בסניף תחודש בהתאם להחלטת הוועדה המוניציפלית של המפלגה, בהתייעצות עם היועץ המשפטי של המפלגה".

כפי שדווח בכיפה, הסניף הירושלמי הצביע היום על שיטת הבחירות: האם הבחירות לרשימה יתקיימו בשני מועדים שונים - בחירת יו“ר הרשימה ובחירת הרשימה עצמה - במתכונת דומה לפריימריז למפלגת ”הבית היהודי“ ובנוהל שמתאים לשר לשעבר זבולון אורלב, שאמר למקורביו כי יתמודד אך ורק אם תאושר ההצעה הזו. מנגד, הרצל יחזקאל שנחשב למקורבו של השר נפתלי בנט, מעוניין בהצבעה אחת - ליו“ר ולרשימה.