פוטרו הנהגים הערבים שביזו את יום הזיכרון לחללי צה"ל

לאחר הסרטון המביש של עובדי חברת קווים שפרסמו מיצג מביש המבזה את יום הזיכרון הם זומנו לשימוע ופוטרו. ההנהגה הצעירה: "אסור לגלות סובלנות כלפי מי שמבזים את סמליה של מדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/13 11:12 יח בכסלו התשעד

פוטרו הנהגים הערבים שביזו את יום הזיכרון לחללי צה"ל
מתוך הסרטון, צילום: מתוך הסרטון

פעולה של ”ההנהגה הצעירה“ של הבית היהודי הובילה לפיטורי נהגים שהועסקו בחברת ”קווים“, לאחר שאלו תועדו כמבזים את יום הזיכרון לחללי צה“ל.

לפני כחודש פורסם באינטרנט סרטון בו נראים שלושה נהגים ערבים מחברת ”קווים“ עורכים כביכול טקס קבורה לחלל צה"ל שנפל. בסרטון (שהורד בינתיים מהרשת) היה ניתן לראות את הנהגים עוטפים את אחד החיילים בדגל חברת קווים, אחד מהם לובש כומתה והאחר יורה כאילו מטח כבוד לכבודו. המיצג המביש לווה כמובן בצחוקם של העובדים שביזו את זכר החללים ואת יום הזיכרון.

חברי ההנהגה הצעירה של הבית היהודי פנו לחברת קווים בדרישה לפטר את הנהגים: "מי שאין לו כבוד לערכים של המדינה ומזלזל בצה"ל בבוטות ובחוצפה, אינו ראוי לעבוד בחברה המשרתת את הציבור". בנוסף, הצעירים קראו למנכ"ל להבהיר בצורה ברורה כי מעשים אלו פסולים ומנוגדים לרוח החברה.

בתשובת מנכ"ל קווים ציון פת להנהגה הצעירה אמר המנכ"ל כי "חברת קווים מוקיעה ומגנה כל מעשה שיש בו משום פגיעה בסמלי המדינה או ברגשות הציבור והמשפחות השכולות". המנכ"ל הוסיף כי לאחר שימוע בפני המנכ"ל, בו הביעו העובדים חרטה והתנצלות על המעשים, החליט המנכ"ל לפטר אותם והוסיף "בשם החברה אני מביע את התנצלותי בפני כל מי שנפגע מפרסום הנושא".

אסף דנוך, יו"ר ההנהגה הצעירה של הבית היהודי, אמר כי "אסור לגלות סובלנות כלפי מי שמבזים את סמליה של מדינת ישראל. לא ייתכן שנהגים יבזו כך את חללי צה"ל, שנפלו בהגנתם על מדינת ישראל. ההנהגה הצעירה מברכת על ההחלטה של חברת קווים ואנו מקווים כי מעתה ואילך נהגי חברות ציבוריות יכבדו את המדינה שלהם".