פגוש את המתנחלים – בבריטניה

העיתון הבריטי הנחשב - "הטלגרף" - פרסם כתבת וידאו בת שבעה פרקים, תחת הכותרת "פגוש את המתנחלים". אחד העיתונאים סיפר: "מצאתי להפתעתי אנשים רגילים ודווקא נחמדים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/09/13 20:14 ז בתשרי התשעד

פגוש את המתנחלים – בבריטניה

העיתון הבריטי ”הטלגרף“, הנפוץ ביותר בממלכה, פרסם היום (ד‘) כתבת וידאו מושקעת, בת שבעה פרקים, תחת הכותרת ”פגוש את המתנחלים“.

הכתבה נערכה על ידי שלושה אנשי צוות מלונדון שהגיעו לארץ לשבוע של סיורים וראיונות שטח. בחלק מהימים לוו הסיורים על ידי מינהלת ההסברה של מועצת יש"ע יחד עם מירי מעוז עובדיה רכזת הסברת חו"ל, אלי פיאפש מנהל קשרי חוץ ואבי היימן מנהל היח"צ.

הסיורים הקיפו אזורים שונים ביהודה ושומרון וכללו מפגשים וראיונות עם דמויות שונות בהתיישבות: דני דיין ראש מערך יחסי החוץ של מועצת יש"ע, דוידי פרל ראש מועצה אזורית גוש עציון, נועם ארנון דובר הישוב היהודי בחברון, מוריה שפירא משילה, סת ושרי מנדל מתקוע, נועם ותהילה כהן מנווה ארז), יעקב ברג מנכ"ל יקב פסגות, פרופ' יהודה דנון נשיא אוניברסיטת אריאל, אלוף (מיל) עוזי דיין, תלמיד ישיבת הר עציון ועוד.

כמו כן, רואיינו ערבי תושב מחברון, אריק אשרמן מארגון השמאל רבנים שומרי משפט, פעיל בשוברים שתיקה, ח"כ זהבה גלאון וח"כ תמר זנדברג ממפלגת מרץ.

אלי פיאפש ממועצת יש"ע שליווה את הצוות אמר כי "סך הכל הכתבה הגדולה הזאת נותנת תמונה הרבה יותר נכונה, אמיתית וחיובית על ההתיישבות מהמקובל בעיתונות העולמית בכלל והאירופית בפרט. מן הסתם, הוצגו גם דברים שלילים אבל במידה קטנה יותר מבעבר. לצערי לא הוכנסו כל הקטעים שצולמו שהיו יכולים לתת תמונה טובה יותר, אולם בכל מקרה ההשקעה הייתה משתלמת והתוצאה חיובית".

מירי מעוז-עובדיה ממועצת יש"ע שליוותה אף היא את ימי הצילום אמרה : "הסתובבתי איתם שלושה ימים בכל רחבי יש"ע וניכר היה כי הם היו צוות שרצה ללמוד לעומק את סיפור ההתיישבות, ההיסטוריה, ההווה והמבט לעתיד, והן ברצון שלהם לשקף את כל הגוונים השונים בהתיישבות. המפגשים האישיים והסיורים בשטח השפיעו מאוד על הכתבים וגרמו להם להבין שהמצב המוצג בעולם אינו מדויק ושיש כאן סיפור אנושי מעניין שלא מקבל במה ראויה בתקשורת".

תקרית מיוחדת אירעה במהלך הצילומים כשצוות הצילום הגיע ביום שישי לישוב תקוע לצלם את משפחת מנדל והיו הראשונים שפגשו את ילדיו של הלל רודיך ז"ל שטבע למוות בבור המים בישוב. חברי הצוות הבריטים היו הראשונים שקפצו למים בבגדיהם בניסיון לחלץ את הלל אולם ללאו הצלחה.

בסיום הביקור בארץ אמר הצלם לאנשי מועצת יש"ע שליוו אותו: "ידעתי שאני בא לבלות כמה ימים עם החבר'ה הרעים ולתעד אותם ומצאתי להפתעתי אנשים רגילים ודווקא נחמדים".