עתירה לבית הדין של הבית היהודי: חברי מרכז הודחו ללא אישור

חברי מרכז הבית היהודי טוענים כי בכירים במפלגה הכניסו והוציאו חברי מרכז חדשים ללא אישור. הוגשה עתירה בנושא לבית הדין של הבית היהודי. המפלגה בתגובה: כל החברים נכנסו כדין"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/01/15 16:17 י בטבת התשעה

עתירה לבית הדין של הבית היהודי: חברי מרכז הודחו ללא אישור
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חברי מרכז הבית היהודי טוענים כי בכירים במפלגה הכניסו 63 חברים חדשים ללא האישורים הנדרשים, הוציאו חברים שהתנגדו לדעתם והכניסו במקומם חברים חדשים שחלקם רשומים במפלגות אחרות.

אתמול הוגשה לבית הדין של הבית היהודי עתירה, לפיה בכירים בבית היהודי הוציאו חברים מרשימת חברי המרכז של בית שמש והכניסו במקומם חברים חדשים, זאת ללא קבלת האישורים הנדרשים, וללא שמיעת הסתייגויות. “אנו החתומים למטה עותרים לבית הדין של התנועה על הוצאתנו מרשימת חברי המרכז של בית שמש ,ועל הוספת חברים חדשים שחלק רשומים במפלגות אחרות”, כתבו חברי המרכז לשעבר זקי אדרי, ד”ר סמי בן עדי ועו”ד מישל נחמני. "אנו דורשים דיון דחוף בבית הדין של התנועה בנושאים אלו", הוסיפו.

"בתקופה של הבחירות המוניציפליות הייתה לנו מחלוקת עם מנכ"ל המפלגה ונפתלי בנט לאחריה הם החליטו בצורה שרירותית להוציא אותנו מהמפלגה", מספר ל'כיפה' זקי אדרי, ממגישי העתירה. “אסור היה להם לעשות את זה. הוצאנו מכתב תגובה אבל הם פחות או יותר התעלמו, ולא היה דיון או שמיעת תגובות מסודרת", הוא אומר. “אנחנו לא מחפשים לריב אלא ליצור סדר במערכת. צריך להחזיר אותנו כי הוצאנו בצורה לא חוקית מהמפלגה".

חברי מרכז הבית היהודי שסירבו להזדהות בשמם שלחו לפני מספר ימים הודעה לפיה הנהלת הבית היהודי צירפה 63 חברים חדשים למפלגה ללא אישור. “חברים, הידעתם כי ללא ידיעתכם צירפה הנהלת המפלגה 63 חברי מרכז חדשים המקורבים להנהלת המפלגה וללא הקריטריונים המקובלים?”, כתבו כ'חומר למחשבה'. חברי המרכז טוענים כי העתירה שהוגשה בנוגע לבית שמש הינה נקודת מבחן כדי לראות כיצד בית הדין יגיב, ובנוסף נשקלת פניה למשטרה בנושא.

בבית היהודי מנגד דוחים את ההאשמות וטוענים כי הכל נעשה על פי הכללים, לפיהן יושבי ראש סניפים, ח"כים, ח"כים לשעבר ושרים יכולים להיכנס כחברי מרכז הבית היהודי. "גם ה"מתלוננים" יודעים שהדברים אינם נכונים, אבל בפריימריז נאמרים דברים וזה טבעי ואנושי. כל חברי המרכז נכנסו כמובן מתוקף החוקה החדשה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן