עתירה לבג"ץ: אפשר הפעלת תחבורה ציבורית בשבתות בתל-אביב

סיעת מר"צ בתל אביב עתרה נגד שר התחבורה ישראל כץ, בדרישה כי יאפשר הפעלת תחבורה ציבורית בשבתות, כהמשך להחלטת מועצת העיר תל אביב בנושא

חדשות כיפה אורי פולק 04/04/12 10:45 יב בניסן התשעב

עתירה לבג"ץ: אפשר הפעלת תחבורה ציבורית בשבתות בתל-אביב
zeevveez-cc-by, צילום: zeevveez-cc-by

סיעת מר"צ בתל אביב עתרה היום (ד') לבג"ץ נגד שר התחבורה, ישראל כץ, בדרישה כי בית המשפט יורה לו לאפשר הפעלת תחבורה ציבורית בשבתות בתל אביב, חרף הסטטוס-קוו הקיים.

מדובר בצעד משלים להחלטה שקיבלה מועצת העיר תל אביב לפני כחודש וחצי, להפעלת תחבורה ציבורית בשבת בעיר. סיעת מר"צ תמכה כמובן בהצעה, יחד עם ראש העיר, רון חולדאי. המועצה העבירה בקשה לשר התחבורה, שנבלמה כבר בדיון מקדים שקיימה הכנסת, מטעמי סטטוס-קוו.

בעתירה שהוגשה נטען כי בהחלטת העירייה "באו לידי ביטוי ערכים, מטרות, רצונות וצרכים ממשיים של רוב תושבי העיר תל אביב. לטענתם, הפעלת תחבורה ציבורית בשבת חותרת לקידום עקרונות של צדק חברתי, חופש דת, חופש תנועה, הגנה על הסביבה ועוד".

במר"צ הסבירו כי סירובו של שר התחבורה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, עומדת בניגוד לחובתו. לטענת הסיעה, לכ-40% מתושבי תל אביב אין רכב פרטי בבעלותם, כך שבשבתות הם לא מסוגלים להגיע לביקורי משפחה וחברים, אתרי בילוי או חוף הים. "מקורו של הסטטוס-קוו הוא בפשרה פוליטית שהושגה ערב קום המדינה, בעוד שסוגיית הפעלת התחבורה הציבורית בשבת, כלל אינה מוזכרת במסגרת ה'סטטוס-קוו'", טוענים העותרים.