עתירה: "בנט מנסה להוביל מחטף נגד חוקת המפלגה"

שוקי זוהר, פעיל ותיק במפלגה, עתר לבית הדין של "הבית היהודי" נגד צעדים שמתכנן בנט בישיבת הועידה שכינס בשבוע הבא. בעתירה נטען כי "בית הדין חייב לרסן ולתת סעד בכדי לשמור על הדמוקרטיה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 14/02/13 15:47 ד באדר התשעג

עתירה: "בנט מנסה להוביל מחטף נגד חוקת המפלגה"

פעילים ותיקים ואנשי שטח במפלגת ”הבית היהודי“ טוענים כי יו“ר המפלגה, נפתלי בנט, מנסה להוביל מחטף בכינוס ועידת המפלגה עליו הודיע אתמול - המתוכנן לשבוע הבא.

שוקי זוהר, פעיל ותיק במפלגה ומי ששימש עד לאחרונה כעוזרו של ח“כ זבולון אורלב, שהודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים בתום הפריימריז, הגיש עתירה דחופה לבית הדין של המפלגה, בטענה כי המהלך של בנט מנוגד לחוקת המפד“ל. זוהר טוען כי בנט מוביל מחטף למינוי מזכ“ל המפלגה בהתראה קצרה, בת פחות משבוע, כזו שלא מאפשרת למי שרואה עצמו מועמד להציג את מועמדותו ולקיים תעמולה זמן סביר לפני ההתמודדות. זוהר עצמו, כפי שדיווחנו, הוזכר כמועמד לתפקיד.

("לא ניתן לשנות חוקה בטענה של הוראת שעה". בנט, צילום: הבינתחומי הרצליה)


עוד טוען זוהר כי ”זימון לכינוסי וועידה צריך שייעשה בצורה מסודרת על ידי הזמנות בכתב ולא באמצעות מסרונים ודוא"ל“. לדבריו, יש חשיבות מיוחדת על התראה סבירה בעיקר לכינוסים בעלי משמעות חשובה כל כך כמו אלו שעומדים על סדר היום“.

זוהר אף מצטט את חוקת המפלגה, בה נטען כי ”נציגי המפלגה הדתית לאומית בממשלה ייבחרו בבחירה חשאית ואישית על ידי המרכז“. לדבריו, הניסיון של בנט לשנות את הנוהג הקיים ולקבוע את בחירת השרים על פי דעתו ובאישור הוועידה, היא שינוי בחוקת המפלגה. ”יש לפסול את הדיון בהצעה וגם אם בית הדין ימצא לנכון שיש בהילות לשינוי סעיף זה, הרי מן הראוי שההצבעה על כך תהיה חשאית“, טוען זוהר בעתירתו.

גם באשר לקיבוע הפריימריז באופן קבוע, טוען זוהר כי מדובר ”בשינוי חוקה שאינו דחוף“ ולכן ”יש לדון בו לאחר בחירת הוועדה המתמדת“. לטענתו, ”ברור ומובן שיש בחייה של מפלגה רגעים בהם יש צורך בהוראות שעה, אך לא ניתן לשנות חוקה ולבחור בעלי תפקידים באופן קבוע בטענה של הוראת שעה. בית הדין חייב לרסן ולתת סעד בכדי לשמור על הדמוקרטיה במפלגה“.

”עד היום לא פורסמה רשימת החברים הסופית של חברי הוועידה“, טען זוהר, ”אין בחירות והתמודדות מבלי שרשימת כל החברים גלויה ומפורסמת. יש להורות למפלגה לפרסם לאלתר את רשימת החברים וכן את דרכי ההתקשרות עמם“.

מ"הבית היהודי" נמסר בתגובה כי "נקרא את העתירה ונשיב עליה".