עשרות אלפי ילדים התפללו בקבר רחל - מרחוק

כ-25,000 ילדים, ב-160 מוקדים בכל רחבי הארץ, השתתפו בזמן אמת בתפילה שארגנה תנועת "מבראשית" בשיתוף המועצה האזורית גוש עציון. הרב דרוקמן: תפילת הילדים בוקעת את הרקיעים

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 15/10/13 12:34 יא בחשון התשעד

עשרות אלפי ילדים התפללו בקבר רחל - מרחוק
גרשון אלינסון, צילום: גרשון אלינסון

כ-25,000 ילדים מכל רחבי הארץ הצטרפו אמש לתפילת הילדים יחד עם ילדי גוש עציון שהתקיימה אתמול בערב בקבר רחל אמנו שבגוש עציון. את התפילה ארגנה תנועת "מבראשית" בשיתוף עם המועצה האזורית גוש-עציון, בראשותו של דוידי פרל.

מאות ילדים מגוש-עציון והוריהם הגיעו לקבר רחל לתפילה המונית ביום פטירתה של רחל אמנו. הילדים תלמידי בית הספר "כרמי יהודה", הגיעו לציון הקבר ושם נשאו תפילה יחד עם הרב חיים דרוקמן ודוידי פרל, ראש המועצה האזורית גוש עציון.

אל תלמידי גוש עציון הצטרפו עשרות אלפי ילדים שהתכנסו בכ-160 מוקדי תפילה מכל רחבי הארץ, דרך שידור מיוחד שהועבר מקבר רחל "ברשת מורשת" של קול ישראל. דפים עם סדר התפילה הופצו מבעוד מועד בבתי-ספר ברחבי הארץ ובשעה היעודה הצטרפו כולם לתפילת הילדים מקבר רחל.

"מדובר בחוויה עוצמתית והיה מדהים לראות כל כך הרבה ילדים מתפללים יחד בדביקות, ואנו יודעים מה כוחה של תפילת ילדים", סיפר דוידי פרל, ראש המועצה האזורית גוש- עציון והוסיף כי "אנו מובילים מהלך של הסדרת מעמד מתחם הקבר, ולספחו באופן רשמי לגוש עציון. זו תהיה זכות גדולה עבור המועצה האזורית גוש -עציון לתחזק את הציון של רחל אמנו לרווחת המתפללים, ולזכות כל עם ישראל".

את התפילה הוביל הרב חיים דרוקמן, במהלכה קראו הילדים תהילים, למדו מדרשים על דמותה של רחל אמנו, ונשאו תפילה לרפואת החולים ונשאו תפילה לבקשת גשמי ברכה. הרב דרוקמן הדגיש בפני הילדים את דמותה של רחל אמנו שהייתה מסורה לעם ישראל, וסיפר להם על יעקב אבינו, שקבר אותה בדרך בית לחם מפני שראה ברוח הקודש כי צפויים ישראל לצאת לגלות, וכך יוכלו לעבור על קברה ולהתפלל.

עוד ציין הרב דרוקמן כי רחל אמנו היא הראויה להתפלל לפני הקב"ה על בני ישראל היוצאים לגלות, ולבקש עליהם רחמים, ואף זכתה להבטחתו של הקב"ה "מנעי קולך מבכי ועינייך מדמעה כי יש שכר לפעולתך ושבו מארץ אויב". הרב גם הוסיף כי "תפילתם של ילדים בוקעת את כל הרקיעים ומגיעה עד לכיסא הכבוד".