"עשיתם לי את חנוכה"

חברי "ההנהגה הצעירה" של "הבית היהודי" הגיעו כדי לחגוג את חנוכה עם תושבי דרום תל אביב, אותם הם מלווים בשנים האחרונות

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/12/13 14:12 כט בכסלו התשעד

"עשיתם לי את חנוכה"

חברי ההנהגה הצעירה של הבית היהודי באו לשמח את תושבי דרום ת"א ולחגוג איתם את חנוכה. חברי מחוז מרכז של ההנהגה הצעירה, יחד עם חברי סיעת "דרום העיר" בראשות חיים גורן, נחלקו לקבוצות קטנות ועברו בין בתי שכונת נווה שאנן הסמוכה לתחנה המרכזית, ושימחו אנשים מבוגרים. בכל בית אליו נכנסו, הצעירים שרו ורקדו, חילקו סופגניות והדליקו נרות עם התושבים.

לאחר הריקודים והדלקת הנרות המבוגרים סיפרו לצעירים זכרונות מהעבר. מרדכי, שעלה מרוסיה, הוציא תמונות מהארון מהתקופה שלו כחייל בצבא הרוסי. הוא סיפר כיצד עלה לארץ ועל הקשיים בשנים הראשונות בארץ. "אני גר כאן כבר 40 שנה. המסתננים זו תופעה חדשה".

בחלק מהבתים השאירו הצעירים בבתים את החנוכיות ומספיק נרות שיספיק לדיירים לכל החג, זאת לאחר שהצעירים גילו שלא לכל המשפחות יש חנוכיות בבית.

"אתם לא יודעים איך שימחתם אותי, עשיתם לי שמח בלב, תבואו כל פעם", אמרה סופיה, תושבת השכונה. אחת אחרת פנתה לבנות ואמרה: "אין לי בנות אתן כמו הבנות שלי". סימה לא עמדה בעומס הרגשי של השמחה והלכה הצידה לבכות בצד משמחה. אחר כך אמרה: "בזכותכם זה החג הראשון מזה שנים שאני שמחה בו. עשיתם לי את החג". היא הוסיפה "עכשיו סוף סוף אני גאה להיות יהודיה בין כל הזרים שמסביב. עכשיו טוב לי, עכשיו אני מרגישה בבית"

נריה אבולעפיה, רכזת בהנהגה מספרת: "הדלקנו איתם נרות. שרנו איתם את השירים של החג. לצערנו לא כולם הכירו את המילים".

ההנהגה הצעירה מלווה את דרום תל אביב כבר למעלה מנה, בפעילויות שונות. בהמשך מתכננת ההנהגה ללוות לאורך כל השנה את המבוגרים ולעשות חונכות במקרה הצורך.

יו"ר ההנהגה הצעירה של הבית היהודי אסף דנוך אומר כי "מרגש להגיע בכל פעם מחדש לדרום תל אביב ולראות את העוצמות של האנשים כאן, שלמרות הקשיים מוכיחים שאפשר לעשות ציונות גם בדרום תל אביב, לא פחות משאר הארץ. אני רוצה להודות לרכזות נריה אבולעפיה ורוני קצובר על המסירות והארגון".