עצומה אינטרנטית לתמיכה בסא"ל נריה ישורון

מאות חתמו על עצומת תמיכה בסא"ל נריה ישורון שיינזף וקידומו ייפגע בשל השימוש שלו בטרמינולוגית "נקמה" במהלך הפעילות בצוק איתן

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 15/06/16 19:28 ט בסיון התשעו

עצומה אינטרנטית לתמיכה בסא"ל נריה ישורון
דובר צהל, צילום: דובר צהל

עצומת תמיכה אינטרנטית נפתחה היום לתמיכה בסא"ל נריה ישורון, לאחר שהפצ"ר, תא"ל שרון אפק, הגיש אתמול (ד') את המלצתו לפיה סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר גולן, יקיים הליך של נזיפה פיקודית לסא"ל ישורון ששירת כמפקד גדוד שריון במהלך מערכת "צוק איתן".

מאיר דנא פיקאר יוזם העצומה אומר ל'כיפה', "כאב לי לשמוע שסא"ל ישורון נחקר בגלל הירי המדובר ולמרות שאני שמח שהוא לא הואשם בפלילים, אני מאוכזב מאוד מזה שהוא ננזף". כמה שעות לאחר פרסום העצומה חתמו עליה כבר כמה מאות בני אדם כשהיעד הוא עשרת אלפים חתימות.

כזכור, הליך הנזיפה יתקיים לאחר שסא"ל ישורון הורה במהלך "צוק איתן" על ירי פגזים לעבר מבנה, תוך שתיאר את הירי ברשת הקשר כ"מטח כבוד והצדעה" לזכר קצין שנהרג יום קודם לכן מירי מאותו מבנה. האירוע נחקר ע"י מצ"ח. בחקירה לא עלו ראיות, ברף הנדרש בפלילים, לכך שלא הייתה הצדקה מבצעית לעצם ביצוע הירי. בנוסף, לא עלה כי היו נפגעים מהירי.

הפצ"ר מצא פסול בדברי סא"ל ישורון לפקודיו, מהם עלה מסר שירי של מטח כבוד או כאקט של נקמה הוא לגיטימי. בהמלצת הפצ"ר נאמר כי מסר כזה עלול לטשטש את גבולות המותר והאסור ולהכשיל חיילים ומפקדים שנחשפים אליו, בפרט בעת לחימה. המסר אינו תואם את ערכי צה"ל ויש באמירתו כשל פיקודי.

הפצ"ר הוסיף והמליץ כי תוצאות ההליך הפיקודי יילקחו בחשבון במסגרת החלטות עתידיות בדבר שיבוצו וקידומו של סא"ל ישורון.

"מג"ד שאיבד אחד ממפקדי הפלוגות שלו ותוך כדי לחימה ירה על מבנה ריק ששימש כעמדת ירי של האויב ממנה ירו והרגו את המ"פ, לא אמור להינזף", אומר דנא פיקאר ומסביר, "לצערי, מה שהוביל לנזיפה זה המילה 'נקמה' שכמו מילים רבות אחרות הוצאו מהלקסיקון הצה"לי בשנים האחרונות כי הן לא מתאימות לרוח החדשה שמנסה השמאל להכניס לצבא".

"העצומה לא נועדה לשכנע אף אחד אלא לתת תמיכה וחיבוק לנריה ישורון ולהצהיר שהעם תומך בלוחמיו שנמצאים שם במציאויות קשות כדי להגן עלינו", אומר דנא פיקאר.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן