עמיעד טאוב: הבית היהודי לא עושים מספיק בנושאים חברתיים

המועמד למקום העשירי, המשוריין לחבר מרכז, טוען כי בתוך שלל הנושאים בהם עוסקים חברי הבית היהודי, ניכר כי הנושאים החברתיים תופסים חלק קטן ביותר

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/01/15 18:12 כא בטבת התשעה

עמיעד טאוב: הבית היהודי לא עושים מספיק בנושאים חברתיים
עמיעד טאוב, צילום: עמיעד טאוב

"הבית היהודי לא מספיק חברתי, וחייבים להוביל את המהפכה הזו דווקא בתוך מפלגת הציונות הדתית. לא יכול להיות שבבתי החולים 90% מהמתנדבים הם דתיים לאומיים, אבל הארגונים הם ברובם חרדים. אורי אורבך אמר הטובים לתקשורת? עכשיו צריך לומר הטובים לנושאים החברתיים".

בראיון ל'כיפה' רק קצת יותר מיממה לפני הפריימריז בבית היהודי, אומר עמיעד טאוב, המועמד למקום העשירי - המשוריין במקום העשירי, כי למרות שהנושאים החברתיים הינם לעיתים אפורים מעט מבחינת יחסי ציבור, הציונות הדתית היא שצריכה להוביל אותם, והוא מתכוון לעסוק בנושאים אלו כנציג ציבור, על מנת לעזור לאלו שאיש לא שומע את קולם.

"לאנשים לא מספיק אכפת מנושאים חברתיים, וזה ניכר בתקציבים ובעבודה בפועל. הנושאים הללו אפורים ולפעמים משעממים, אבל הם הנושאים הכי חשובים. יצא השבוע סקר של הנציבות לשוויון זכויות במשרד המשפטים שחשף בסקר חדש ש-40% מהישראלים היו מעדיפים שילדיהם לא ילמדו עם בעלי מוגבלויות. הבית היהודי היה צריך להשתולל אחרי שהוא שמע את זה ולא שמענו מחברי הכנסת כלום. אנחנו שוגים בהשקעה שלנו בחינוך, בנושאי שילוב בעלי מוגבלויות בעבודה".

"אין מספיק הורים שמוכנים להילחם בקופות החולים כדי להגדיל את סל התרופות, או להכניס בעלי מוגבלויות לבית הספר בו הילד שלו לומד", אומר טאוב. “לא מעניין אותי איזו כיפה יש לאנשים - שחורה, סרוגה או שקופה. הציונות הדתית צריכה לעשות את הדברים הגדולים למען עם ישראל, לא רק בתוך היישובים שלנו אלא בכל היישובים, לכל המגזרים".

"אם וכאשר אבחר אעסוק בראש ובראשונה בחוק זכויות החולה שהובל על ידי. הוא היה אמור לעלות לדיונים אבל התעכב בגלל הבחירות. בנוסף, אני מתכוון להקים צוות חשיבה של הורים שיעסקו בשיפור תנאי האוכלוסיות החלשות ויתנו מענה לאלו שלא מקשיבים להם בדרך כלל. זה הכרטיס שלי לכנסת. אני עושה את זה בהתנדבות באופן חוץ פרלמנטרי כבר כמה שנים, ואם עשיתי את הדברים מחוץ לכנסת תתארו לכם מה אוכל לעשות בתוך הכנסת", הוא פונה לבוחרים.

טאוב מתייחס בקצרה לקריאתו של בנט אתמול להצביע בעד ניר אורבך למקום העשירי. “בנט עשה טעות. הנציג של השטח צריך לבוא מהשטח. במשך השנתיים האחרונות הובלתי איחוד בין נציגי השטח, ויצרנו סינרגיה. יש לנו היום משמעות במפלגה ורואים את זה במובנים שונים. צריך לשריין את המקום של חברי מרכז לאדם מהשטח, אדם שיודע את הצרכים המוניציפליים של השטח ויודע לטפל בהם. המכריע הוא אנשי הציונות הדתית שטובת המפלגה והציונות הדתית הוא נגד עיניהם, והם צריכים נציג ראוי”.

"אמרתי לבנט שאני מעריך אותו, אבל הוא לא היה צריך להתערב בנוגע למקום העשירי", אומר טאוב. "אם הוסכם שהוא יישאר הוא צריך להישאר. הייתי צריך לקבל את התמיכה של בנט, אחרי שנתיים של התנדבות בשטח, ושל עבודה מאוד קשה. צר לי שזה לא קרה. אני יודע שאנשים יודעים להעריך את מה שעשיתי בשטח, את האחריות שלי בכנסת. שיתפתי פעולה עם מרבית חברי הכנסת בנושאים חברתיים. בנט עשה מהלך לא נכון, ואני מאמין שהוא יראה את זה בתוצאות הקלפי".